Tret de sortida del Programa IMPULSA CULTURA 2022. Iniciem la primera fase

30/03/2022

L’Antiga Fàbrica Estrella Damm va acollir ahir l’acte d’obertura del Programa IMPULSA CULTURA 2022. Els 39 projectes seleccionats per a l’edició del Programa d’enguany es van aplegar en una trobada a la qual també es van sumar projectes que han participat en edicions anteriors i que formen part de la Comunitat IMPULSA de la Fundació.

La directora de la Fundació, Maite Esteve, va donar la benvinguda i l’enhorabona als integrants dels 39 projectes del Programa i els va encoratjar a aprofitar al màxim la formació. “L’èxit de la Fundació és l’èxit dels vostres projectes” va destacar.

En concret, l’acte es va estructurar en dos blocs amb continguts i temàtiques d’interès per als projectes culturals. En el primer, vam poder conèixer cadascun dels projectes en una dinàmica que van conduir David Camps, responsable d’innovació social de DKV; Belén Latorre, directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes i Emili Serra, responsable de Comunicació i Responsabilitat Social Corporativa (RSC) d’HP.

A la segona part de la trobada vam poder escoltar en Carlus Padrissa, de la Fura dels Baus, qui també va ser l’encarregat d’escenificar el bateig dels projectes com a símbol d’iniciació al Programa. A més, en aquesta darrera part, hi van intervenir responsables de patrocini i mecenatge que van compartir els seus coneixements sobre aquests àmbits i que van respondre els dubtes que els van plantejar els assistents. Hi van participar Estefania Rico, responsable de Filantropia de la Fundació de Música Ferrer-Salat; Anna Garcia, responsable de Comunicació de Sorigué, Belén Latorre, directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes, Xavier Servat, gerent de la Fundació Fluidra i Griselda Zaragoza, de l’àrea de Marketing i Sponsorship de Damm. Tots ells van reflexionar sobre què cerquen els promotors dels projectes culturals, què en valoren i què els hi poden aportar .”4 idees valen més juntes que separades”, “Sigueu molt positius”, “Tingueu clars els vostres objectius” o “És important que els projectes tinguin rigor i coherència” van ser algunes de les recomanacions que van donar els ponents.

Els 39 projectes seleccionats per a aquesta edició del Programa se centren en 6 àrees culturals diferents: arts escèniques, arts visuals, educació, perspectiva de gènere, cultura digital i música.

El Programa IMPULSA CULTURA 2022 s’estructura en quatre fases i s’allargarà fins al mes de desembre. L’acte central del Programa se celebrarà el mes d’octubre amb la VII edició d’IMPULSA on els 10 projectes finalistes exposaran les seves iniciatives i les seves aspiracions davant d’un ampli públic empresarial. El projecte guanyador serà distingit amb el Premi IMPULSA CULTURA, dotat amb 10.000 euros. La resta de projectes finalistes tindran accés a mentories i tutories personalitzades, adaptades a les seves necessitats i valorades en un total de 62.000 euros.