Programa IMPULSA CULTURA

EN MARXA EL PROGRAMA IMPULSA CULTURA 2024

El Programa té l’objectiu de millorar la gestió i sostenibilitat de projectes culturals amb seu o activitat a Catalunya

40 projectes han estat escollits per participar en la primera fase del Programa

Un jurat d’experts seleccionarà entre els 5 finalistes el projecte guardonat amb el Premi IMPULSA CULTURA, dotat amb 10.000 euros

_____________________________________________________________________________________

El Programa IMPULSA CULTURA 2024 (PIC 2024) és un programa anual gratuït de formació, mentoria i acceleració que proporciona als participants recursos per ajudar-los a revisar, analitzar i millorar aspectes fonamentals dels seus projectes culturals.

El Comitè d’Avaluació ha escollit els projectes participants segons els criteris de selecció establerts a les bases.

Premis IMPULSA CULTURA

El mateix Comitè seleccionarà els 10 projectes finalistes que optaran al Premi IMPULSA CULTURA 2024, amb una dotació econòmica de 10.000 euros, així com els Premis a la Cultura que concediran altres entitats vinculades a la Fundació. Tots els premis es lliuraran a La Nit de l’Empresa i la Cultura, que tindrà lloc el 22 d’octubre.

El Programa, que s’estructura en tres fases, començarà el 5 de març i finalitzarà el 13 de desembre de 2024.

Què aporta el Programa als projectes culturals?

• Formació i assessorament en àmbits essencials per a la consolidació dels projectes: empresarial, cultural, comunicatiu, etc.
  • Formació i/o acompanyament a càrrec de prop de 40 professionals experts en diferents matèries, que participen al llarg de les tres fases.
  • Aproximadament 300 hores de formació presencial i virtual.
  • Premis en metàl·lic i en espècies per als finalistes.
  • Oportunitat d’atraure l’interès empresarial i d’entitats públiques per potenciar aliances de col·laboració, així com fomentar sinergies entre el sector cultural.
  • Visibilitat dels projectes a través dels canals corporatius de la Fundació i d’actes amb una assistència elevada de públic de l’àmbit cultural i empresarial, i un destacat impacte mediàtic.
  • Integració dels participants en la Comunitat IMPULSA (formada per una xarxa de 255 projectes culturals).

PRIMERA FASE: FORMACIÓ

Durant la primera fase, que se celebrarà del 5 de març al 30 d’abril de 2024, es desenvoluparan sessions formatives presencials i virtuals. En total, s’organitzaran 7 sessions presencials, cadascuna amb una durada de 4 hores, i 7 sessions virtuals, amb una durada de 2 hores cadascuna.

SEGONA FASE: ACCELERACIÓ I DEMO DAY

Del 3 de juny al 13 de desembre de 2024, els participants tindran accés a mentories personalitzades adaptades, guiades per professionals amb una extensa experiència en diversos àmbits. Cada projecte rebrà aproximadament 25 hores de mentoria. El 10 juliol tindrà lloc el Demo Day. En acabar la segona fase, se seleccionaran els 10 semifinalistes.

TERCERA FASE: PRESENTACIÓ PÚBLICA

Del 2 de setembre al 22 d’octubre de 2024, els 10 projectes semifinalistes participaran en sessions de preparació per a la presentació pública i assaigs generals. Entre els 5 finalistes s’escollirà el projecte guardonat amb el Premi IMPULSA CULTURA 2024. A més, els 10 projectes culturals seleccionats pel Comitè d’Avaluació en acabar la primera fase optaran als Premis a la Cultura. Els guardons seran lliurats durant La Nit de l’Empresa i la Cultura.