Segell

Segell IMPULSA CULTURA (SIC)

El Segell IMPULSA CULTURA és una iniciativa de la Fundació Catalunya Cultura amb la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona que reconeix les empreses que donen suport a la cultura.

L'objectiu d'aquest distintiu de prestigi és reforçar el posicionament d'aquelles companyies que aposten per una economia d'impacte a llarg termini que va més enllà del benefici econòmic.

El Segell posa en valor el compromís social de l'empresa i l'impacte en un ODS o més que crea noves oportunitats a través del suport a la cultura i el talent, per la seva capacitat transformadora i de progrés social.

Una empresa amb el Segell és un agent de canvi de la societat amb vocació de desenvolupament sostenible. És un valor inqüestionable per als criteris ESG (Environmental, Social and Governance) en apostar per la cultura i l'excel·lència, pilars bàsics de construcció d'una societat més equitativa, democràtica i justa.

El Segell aporta contingut a l'Estat d'Informació No Financera (EINF) de l'empresa que l'obté.

Certifica el compromís de la teva empresa amb la cultura!

Com sol·licitar-lo?

( ) Emplenar el formulari.

( ) Elaborar una memòria explicativa de les accions de promoció de la cultura.

( ) Adjuntar el justificant bancari del pagament de la taxa.

Quina vigència té?

( ) Tres anys.

Quant costa?

( ) 500 €

Què reconeix el Segell?

( ) Les bones pràctiques de la teva empresa.

( ) La vinculació i el suport a la cultura.

( ) L’acció transformadora amb impacte social.

( ) La identificació amb els valors de la cultura: talent, excel·lència, innovació, cohesió social, empoderament, pensament crític, creativitat.

( ) La participació activa en l’ecosistema que impulsa les aliances estratègiques en l’àmbit cultural.

Què aporta a la teva empresa?

( ) Prestigi. Únic segell a Europa de distinció i reconeixement en suport a la cultura.

( ) Orgull de pertinença corporativa. Element de captació i retenció de talent.

( ) Posicionament estratègic al ser un agent de canvi de la societat amb vocació de desenvolupament sostenible.

( ) Visibilitat corporativa a escala nacional.

( ) Estat d'informació no financera. Contingut de valor per a l'empresa que l'obté.

SOL·LICITAR EL SEGELL:

Empreses amb el segell:

TESTIMONIS:

Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm

"És una iniciativa magnífica que permet posar en valor tot el suport que des del món de l'empresa es fa a favor de la cultura, un element clau en el desenvolupament de les persones i de la societat"

Francesc Julià, Managing Director de Kave Home

"Aquesta excel·lent iniciativa permet reconèixer el valor de totes aquelles accions en què treballem com a marca gironina de mobles en benefici de la cultura i la societat que ens envolta"

Sergio Fuster, CEO de Raventós Codorníu

"Aquest tipus de reconeixements ens motiven encara més a seguir apostant per la cultura, sempre buscant generar valor al nostre entorn més enllà del propi benefici"

Ernest Pérez-Mas, CEO de Parlem Telecom

"L'atorgament d'aquest distintiu que ens reconeix les bones pràctiques empresarials a favor del món cultural ens estimula a continuar treballant en aquesta línia"