Reunió amb el ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta

14/01/2022

La Fundació reivindica la reforma de l’actual Llei de Mecenatge

La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, acompanyada del patró fundador i vicepresident de l’entitat, Xavier Gramona; de David Garrofé i David Camps, tots quatre membres del Grup de Treball de la Llei de Mecenatge, han mantingut una reunió amb el ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, amb l’objectiu d’exposar-li la reivindicació de reforma de la Llei de Mecenatge 49/2002.

A la trobada, els representants de la Fundació han traslladat al ministre Iceta la petició d’un nou marc legislatiu que reguli el mecenatge a favor d’un ecosistema cultural més ric que empoderi la ciutadania i l’empresariat. Ho han fet en nom de la Plataforma pel Mecenatge, que aglutina 164 entitats i empreses que donen suport a la modificació de la llei actual.

La reunió, que ha tingut lloc a la Delegació del Govern espanyol a Catalunya, també ha permès explicar al titular de Cultura la missió, els projectes i els reptes de futur de la Fundació. Maite Esteve valora molt positivament l’interès i la voluntat que el ministre ha mostrat d’estudiar les propostes concretes treballades des de la Fundació en matèria de mecenatge.

Què demanem?

A la Fundació Catalunya Cultura treballem per una nova llei de mecenatge ambiciosa que adeqüi a la realitat social i econòmica actual els incentius fiscals de la participació del món privat en activitats d’interès general. Des de l’aprovació de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, el context social i econòmic ha canviat de manera significativa i per aquest motiu, és prioritària una modificació legislativa que afavoreixi la participació privada en el món cultural, social i de la recerca.

Què hem fet?

La Fundació, en representació de totes les entitats i empreses que formen la Plataforma pel Mecenatge, juntament amb altres entitats de l’Estat espanyol, ha presentat unes esmenes a la Llei amb l’objectiu d’aconseguir una actualització de la normativa que s’adeqüi a la realitat socioeconòmica actual.

Quin és el nostre model de llei?

La nostra proposta de millora de la Llei es basa en el model francès de mecenatge, un marc legislatiu d’èxit, de referència tant per a Espanya com per a Catalunya, i en el qual ens emmirallem.

Agraïm al ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, el seu interès per escoltar la veu de la Fundació i el seu compromís amb les reivindicacions que li hem plantejat.

Continuem treballant intensament perquè l’aprovació d’una nova llei de mecenatge sigui una realitat el més aviat possible.