El sector fundacional exigeix al Govern espanyol agilitzar la reforma de la Llei de Mecenatge

01/12/2021

El dimecres 1 de desembre es va presentar a la Casa del Lector el “Manifiesto por la filantropía. Mecenazgo aquí y ahora” en el marc de la V edició de Demos, Foro de Fundaciones y Sociedad Civil, un esdeveniment que reuneix professionals del sector de la cultura, la filantropia, la ciència, les xarxes socials i la política durant tres dies amb l’objectiu de reflexionar sobre les necessitats de la societat actual i, en aquest cas, reivindicar la reforma de la Llei de Mecenatge 49/2002 en pro d’un ecosistema cultural espanyol més ric que empoderi la ciutadania i l’empresariat.

Javier Nadal (AEF); Luciano Poyato (Plataforma del Tercer Sector); Maite Esteve (Fundació Catalunya Cultura); Fernando Morón (Asociación Española de Fundraising, AEFr); Sara Pérez (Coordinadora Catalana de Fundacions, CCF); Eva Ortega (Red de Asociaciones de Investigadores y Científicos Españoles en el Exterior, RAICEX) y Antonio González (Spain NAB-Consejo Asesor para la Inversión de Impacto) han estat els portaveus d’aquesta petició que ha apel·lat directament al Govern d’Espanya i a les Corts Generals.

Maite Esteve, directora de la Fundació Catalunya Cultura, va reivindicar el paper transcendental actual del mecenatge i la filantropia en el suport econòmic i social de projectes culturals emergents. “El finançament públic és del tot insuficient per donar sortida a tant de talent com tenim a Espanya. Necessitem aportar recursos a un sector vital que té un impacte social, territorial, intel·lectual i econòmic impressionant.”

Finalment, Esteve va voler agrair l’oportunitat de poder visibilitzar aquesta lluita en un esdeveniment referent a Espanya en nom de les 164 entitats i empreses adherides a la Plataforma pel Mecenatge que donen suport a la modernització de la Llei 49/2002 per la manca d’adequació al marc legal vigent. “Per a la Fundació estar aquí és molt important i especial perquè visibilitza una lluita de molts anys i la feina de molta gent, així com la unió de moltes entitats de diferents sectors.”