Com conquerir una empresa amb el teu projecte? En parlem al XXI Congrés de Fundraising, que organitza l’Associació Espanyola de Fundraising

08/06/2023

La  viabilitat econòmica és un factor decisiu per donar suport a un projecte? Quina és la millor manera de contactar amb una empresa? En quins aspectes hauria de posar el focus un fundraiser en una entrevista amb un possible patrocinador o mecenes? Aquestes han estat algunes de les qüestions que hem posat sobre la taula al debat “Com conquerir una empresa amb el teu projecte?” que ha tingut lloc avui en el marc de la darrera jornada del XXI Congrés de Fundraising que l’Associació Espanyola de Fundraising celebra a Madrid.

Els participants de la sessió han estat la directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, qui ha moderat el col·loqui, i professionals d’entitats vinculades a la nostra Fundació: el coordinador general de la Fundació Damm, Àlex Galí; i la responsable de patrocinis de la Fundació de Música Ferrer-Salat, Estefanía Rico. Les seves intervencions s’han centrat a reflexionar sobre quins són els principals aspectes que els responsables de patrocini i mecenatge tenen en compte per escollir les iniciatives amb què col·laboren i creen aliances, i han donat algunes claus perquè els projectes siguin atractius i generin interès davant les empreses.

El XXI Congrés de Fundraising és l’esdeveniment anual sobre recaptació de fons més destacat de l’Estat i enguany aprofundeix en les millors pràctiques que estan impulsant les Entitats No Lucratives i en les oportunitats que té el sector a escala nacional i internacional. L’esdeveniment ha comptat amb la participació de més de 40 professionals experts en la innovació de captació de fons i ha acollit una trentena de tallers sobre com impulsar la innovació, digitalització i les aliances en l’àmbit de les entitats sense ànim de lucre i del Tercer Sector.

Què han destacat els ponents?

•  Maite Esteve: “No hi ha cap projecte cultural que no tingui un impacte de transformació social i això és el que has de saber explicar quan vas a vendre el teu projecte”. “Els mecenes, cada vegada més, busquen implicar-se més en els projectes amb què col·laboren”.
  •  Àlex Galí: “És molt important que les persones que financem projectes estiguem atents a les oportunitats” i ha destacat que la selecció dels projectes s’ha de fer de manera rigorosa i racional sense deixar-se portar pel “feeling” o els sentiments.
  •  Estefania Rico: “Ens fixem en la coherència i la professionalitat dels projectes, que siguin ambiciosos, escalables, que tinguin impacte i en l’equip que hi ha darrere. També valorem que siguin projectes amb els quals puguem tenir una relació a llarg termini”.