Tornar a actualitat Notícies

La Fundació Catalunya Cultura participa en el primer fòrum anual de Philea amb el debat “Responsabilitat Social Corporativa versus Responsabilitat Cultural Corporativa”

01/06/2022

La Fundació Catalunya Cultura ha intervingut en el primer congrés anual de la plataforma filantròpica Philea (Philanthropy Europe Association) amb una taula rodona titulada “Responsabilitat Social Corporativa versus Responsabilitat Cultural Corporativa” que ha tingut lloc a la Fundació Miró. Amb la Fundació “La Caixa com a entitat amfitriona, el fòrum de Philea, que va començar el 30 de maig i finalitza l’1 de juny, reuneix a Barcelona més de 600 representants de fundacions i associacions de tot el món. La trobada internacional té com a lema “La Filatropia unida. El moment és ara”.

La benvinguda del debat, que s’ha celebrat el 31 de maig,  ha anat a càrrec de Sara Puig, presidenta de la Fundació Miró, i de la directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, qui ha destacat que una de les línies principals d’acció de l’entitat que dirigeix “és conscienciar el món empresarial de la necessitat i dels beneficis que comporta la inversió en cultura”. A més, ha subratllat que “la Fundació treballa perquè el talent cultural que existeix en aquesta terra de grans genis no es perdi o marxi a altres indrets amb més recursos”.

El col·loqui ha estat moderat per Marko Daniel, director de la Fundació Miró, i ha comptat amb la participació de Xavier Gramona, vicepresident de Caves Gramona i vicepresident del Patronat de la nostra Fundació; de Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm i també membre del Patronat; dEva Blanco, Public Affairs Manager d’HP, empresa del Patronat; i d’Anna Garcia, directora de Comunicació i Relacions Institucionals de Sorigué, companyia que forma part del Consell de Mecenatge.

Els ponents han compartit reflexions entorn de les aliances del sector empresarial i el cultural: les motivacions de l’àmbit privat per donar suport al sector cultural, els beneficis que obtenen d’aquesta col·laboració, i els atributs de la cultura com a actiu social, entre d’altres. També han exposat casos pràctics de projectes que desenvolupen les empreses que representen dins el concepte de Responsabilitat Social Corporativa a favor de la cultura i han posat en relleu iniciatives que impulsem des de la Fundació per reconèixer les empreses que promouen la cultura, com per exemple, el Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura. Ramon Agenjo ha explicat als assistents el procés per aconseguir aquesta distinció i ha remarcat que el Segell  “és una molt bona manera de compartir amb altres companyies que la teva empresa dona suport a la cultura”.

Responsabilitat Social i Cultura, un binomi clau per a les empreses

Xavier Gramona, vicepresident de Caves Gramona:

“A Gramona, ens sentim recompensats perquè la cultura eleva l’esperit de tothom”.

Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm:

“Donar suport a la cultura no és una opció, és una obligació. Els països que donen suport a la cultura són sempre millors”.

Eva Blanco, Public Affairs Manager d’HP:

“Hem de deixar de dir Responsabilitat Social Corporativa perquè és quelcom essencial que ha de formar part de les empreses. Les empreses no es valoren per la suma de diners que fan sinó per l’impacte que tenen en la societat”.

Anna Garcia, directora de Comunicació i Relacions Institucionals de Sorigué:

“La cultura unifica la raó i l’emoció. La cultura connecta, inspira, innova, és una eina per a l’educació i la comunicació”.