La Fundació Catalunya Cultura i el Goethe-Institut Barcelona signen un conveni de col·laboració

07/10/2020

Dimarts 6 d’octubre la directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, i la directora del Goethe-Institut Barcelona, Gabriele Kreuter-Lenz, van formalitzar la signatura del conveni a partir del qual ambdues entitats col·laboraran en favor de la cultura.

En el marc d’aquesta col·laboració, i just després de la signatura, va tenir lloc el primer acte convocat per les dues institucions. Un debat entorn de ‘La cultura com a nexe entre l’empresa i la societat’ per analitzar el model alemany i l’espanyol de patrocini i mecenatge.

En aquest primer acte van participar Enric Crous, president d’Honor de la Fundació Catalunya Cultura; Albert Peters, president del Círculo de Directivos de Habla Alemana en Barcelona;
Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació DAMM i patró de la Fundació Catalunya Cultura; Oliver Rappoport, co-director artístic del Festival Mixtur; Holger Sprengel, cofundador ESPRONCEDA -Institute of Art & Culture. Un diàleg que va ser moderat per Dietrich Grosse, fundador de Mondigromax i Òpera de Butxaca i Nova Creació.

Un debat en el qual van sorgir diverses idees com que “mai abans havíem sentit tant la importància de la cultura com ara, tant per a la societat com per a l’empresa. La cultura ens fa falta”, segons Albert Peters, president del Círculo de Directivos de Habla Alemana en Barcelona, qui també va assegurar que “la cultura enriqueix l’economia, és una inversió”, o bé, “que la cultura ens fa millors persones, sempre”, que va sentenciar Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació DAMM i patró de la Fundació Catalunya Cultura.