Tornar a actualitat Notícies

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, es reuneix amb les empreses que disposen del Segell IMPULSA CULTURA

12/01/2024

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, s’ha reunit aquest matí en una recepció institucional amb representants de les empreses que han estat distingides amb el Segell IMPULSA CULTURA, que atorga la Fundació Catalunya Cultura en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona.

A la trobada hi han assistit directius de les empreses que disposen del Segell, encapçalats pel president executiu de la Fundació Catalunya Cultura i de Fluidra, Eloi Planes, i la directora de la Fundació, Maite Esteve. Les 21 empreses que fins ara han estat reconegudes amb aquesta certificació són les següents: Fundació Banc Sabadell, Fundació Fluidra, Grup Giró, Sorigué, DKV, Diari Ara, Fundació Carmen & Lluís Bassat, Moventia, Llet Nostra, Agrienergia, Eurofragance, Marc Martí, Damm, Kave Home, Centre Dental Les Escoles, Codorniu, Parlem, GCO (Grup Catalana Occident) a través de la Fundació Jesús Serra, Lluch Essence, HP i La Selva.

La consellera Natàlia Garriga ha reconegut el compromís amb la cultura de les empreses que han participat en la recepció, i ha dit que aquesta distinció “dona valor i visibilitat a les empreses que són conscients d’aquest potencial transformador que té la cultura”. Garriga ha donat les gràcies a la Fundació Catalunya Cultura per “la feina ingent” que fa des de fa anys per transformar la visió i la participació de les empreses en la promoció de la cultura i “contribuir a garantir el drets culturals”. “L’aliança entre empreses i cultura a través del mecenange ha estat i és la raó de ser de la Fundació Catalunya Cultura”, ha afegit. En aquest sentit, la consellera ha celebrat l’entrada en vigor de la reforma de la Llei de mecenatge: “Com a Govern en volem esprémer tot el seu potencial. De la mà del Departament d’Economia, ja estem treballant per regular i definir el mecenatge cultural i els seus beneficis fiscals, dins el marc competencial català en matèria tributària”.

Garriga ha anunciat que, conjuntament amb el Departament d’Empresa i Treball, “estem treballant per donar a conèixer al món empresarial tot el potencial del mecenatge cultural. No només les oportunitats que la nova regulació obre en la promoció de la cultura i en l’activitat empresarial, sinó també les deduccions existents per inversions, per exemple, en produccions cinematogràfiques, sèries audiovisuals, o espectacles en viu”.

Per la seva banda, el president executiu de la Fundació Catalunya Cultura, Eloi Planes, ha felicitat les noves empreses que han obtingut el Segell IMPULSA CULTURA el 2023 i ha destacat: “Quan vam començar la iniciativa del Segell el que buscàvem era que les empreses que tenien una mirada sobre el món cultural tinguessin un reconeixement que posessin en comú, un sentiment d’orgull de formar part de la societat, de tenir un impacte en el món de la cultura, i que també fossin exemple per a altres empreses”.

Planes ha fet referència a l’aprovació de la reforma de la Llei de Mecenatge (aquesta setmana el Congrés ha convalidat el Reial decret llei que aprovava la reforma): “És un pas endavant, però segurament no és el pas definitiu que tots esperàvem” i ha afegit: “Crec que encara tenim una mica de marge de millora, i a més, encara hem de treballar pel tram de competència català, que sé que empenyeu amb força des del Departament de Cultura”. Per últim, ha subratllat que aquest 2024 és un any important per a la Fundació, ja que celebrarà el desè aniversari.