14/02/2022

La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve i Torró ha inaugurat  juntament amb el regidor d’Educació, Innovació i Cultura de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, David Quirós, la Jornada “El paper de les empreses en el teixit cultural d’un municipi. El Districte Cultural de L’Hospitalet com a paradigma”. L’acte ha tingut lloc a l’Auditori del Centre Cultural Metropolità Tecla Sala de L’Hospitalet.

Esteve ha destacat que aquesta jornada ha visibilitzat “l’objectiu de la Fundació, que és crear ponts entre el món cultural i empresarial” i ha afegit que “la cultura té un paper transformador i actua com a motor social i econòmic”. A més, també ha subratllat: “L’Administració no pot donar sortida a tot el talent que tenim a Catalunya. La Fundació Catalunya Cultura sempre estarà al costat de les entitats que impulsin la cultura”.

Albert Mercadé, crític d’art i director artístic de la Fundació Arranz-Bravo, ha conduït l’acte, que s’ha estructurat en dos blocs. En el primer hem debatut sobre l’impacte econòmic i social del vincle entre les empreses i la cultura, i sobre com reforçar-lo. Hi han intervingut Eloi Planes, president executiu de la Fundació i CEO de Fluidra; Guillermo Muñoz, CEO de Grupo Empresas Gram; Elisabet Parés Albors, presidenta de la Comunitat “El Distrito”, i Marc Martí, CEO de l’empresa Marc Martí.

Eloi Planes ha explicat que la Fundació “dona visibilitat a empreses que donen suport al món cultural a través de dues vies: el Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura i el Premi Empresa Cultura”. El president executiu de la Fundació també ha remarcat: “El món empresarial i el cultural tenen molt per aprendre un de l’altre. Comparteixen la mateixa il•lusió a l’hora d’emprendre un projecte. Hi poden haver moltes sinergies entre els dos”.

D’altra banda, en el simposi també han intervingut projectes culturals vinculats a la Fundació Catalunya Cultura i al Districte Cultural de L’Hospitalet. Els projectes que tenen relació amb el Districte Cultural que hi han participat han estat Moba (Festival de Mosaic Contemporani de Barcelona), Mòdul, Planta Uno-Trànsit Projectes i Taller de Tecnologies de l’Espectacle-TTE. Per part dels projectes amb vincle amb la Fundació Catalunya Cultura, hi han intervingut el Festival Revela-T48h Open House Barcelona i Pallapupas.