Tornar a actualitat Entrevistes

08/01/2024

Entrevista a Rosa Maria Ros, responsable sanitària de Centre Dental Les Escoles, menció especial del Premi EMPRESA CULTURA 2023: “La vinculació de petites i mitjanes empreses pot ajudar molt a enfortir el sector cultural i a fer una societat més forta i feliç”.

Què suposa per al Centre Dental Les Escoles haver rebut una menció especial del Premi EMPRESA CULTURA 2023 que concedeix la nostra Fundació?

Ha suposat una enorme satisfacció rebre aquest reconeixement de tant prestigi com és el Premi Empresa Cultura 2023 on es valora la nostra trajectòria vinculada amb la cultura des dels nostres inicis.

La vostra clínica destaca per una forta responsabilitat social com a empresa del sector de la salut. Com va néixer el vostre compromís amb l’àmbit cultural?

El Centre Dental Les Escoles ha estat sempre una empresa amb un fort vincle amb l’entorn més proper. Hem estat molt vinculats i hem col·laborat amb les associacions culturals de Terrassa en l’organització de festes majors, activitats infantils, tradicionals… per enfortir el teixit social i ajudar a fer la ciutat més activa i dinàmica. Amb el pas dels anys l’empresa s’ha vist capaç de liderar els seus projectes culturals i des del 2020 el compromís amb l’àmbit cultural ha crescut molt.

– El 2016 vau crear La Fundació Som Riures amb l’objectiu de fer de la cultura la principal eina de transformació social a escala local. Quines són les principals accions que dueu a terme?

Organitzem el Festival de lírica als barris de Terrassa, on programem concerts d’òpera als barris de l’extraradi de la ciutat on l’oferta cultural és escassa. Ho encabim dins dels actes de les seves Festes Majors i la iniciativa ha estat molt ben acollida perquè aquesta oferta no l’havien pogut oferir mai als seus veïns i veïnes i el grau de satisfacció ha estat molt elevat.

Liderem el Cor Som Riures, un conjunt vocal per a gent gran com a punt d’unió, foment de la cohesió social i sobretot per combatre la soledat no-desitjada en aquesta etapa de la vida. A part és una activitat que fomenta la memòria, l’expressió i, sobretot, puja l’autoestima de tots els integrants pel fet de ser artistes i convertir-se en protagonistes a dalt de l’escenari.

També fem la Gala Grans Som Riures al novembre on es dona a conèixer anualment la feina de l’entitat combinada amb actuacions tant d’agrupacions locals com artistes professionals de la talla de Pep Sala o Alicia Rey.

Col·laborem amb el Misteri del Nadal a la Seu d’Ègara, un conjunt d’activitats culturals tant per petits com grans en el meravellós recinte arquitectònic de la Seu d’Ègara.

Totes les activitats són gratuïtes pels beneficiaris o bé es demana una donació per a la tasca d’odontologia solidària que ofereix Som Riures, però sempre amb l’objectiu compartit de democratitzar i donar protagonisme a la cultura del nostre entorn.

Gala de Grans Som Riures 2023 a l'Auditori de Terrassa

Gala de Grans Som Riures 2023 a l’Auditori de Terrassa

– De quina manera aquestes iniciatives impacten en el vostre teixit cultural més proper, a la ciutat de Terrassa?

Hem creat un cor nou amb més de 50 integrants. La major part mai havien cantat, de manera que hem creat nous artistes, nous amants de la música i a la vegada nous consumidors de cultura.

Dinamitzem culturalment la ciutat, fent participar en els grans esdeveniments que organitzem a artistes, grups i associacions de la ciutat, fent arribar la cultura a molta gent.

Totes les activitats són gratuïtes de manera que donem accés a la cultura a persones que per barreres econòmiques no hi havia pogut accedir.

– Centre Dental les Escoles disposa del Segell IMPULSA CULTURA, la certificació que atorguem des de la Fundació a empreses compromeses amb la cultura. Què us va motivar a demanar aquesta certificació?

El compromís amb la cultura va néixer amb la creació de la clínica l’any 2008, però des del 2020 no ha parat de créixer i volíem donar-li valor i visibilitat. A la vegada, poder optar a aquesta certificació és un prestigi per a totes les persones que formem part del projecte. També ens motivava molt que un agent extern ens avalués i ens proporcionés feedback de la nostra tasca.

Quin missatge donaríeu a empreses petites i mitjanes que, com vosaltres, vulguin implicar-se en el suport a la cultura?

La cultura és un sector apassionant, un punt de cohesió social i creixement personal importantíssim per la societat. Un sector que necessita ajuda per créixer i desenvolupar-se i amb l’ajut de les institucions i sobretot la vinculació de petites i mitjanes empreses poden ajudar molt a enfortir-lo i a fer una societat més forta i feliç.