Tornar a actualitat Entrevistes

Entrevista a Miguel Garcia, director de Comunicació i Negoci Responsable de DKV, Premi EMPRESA CULTURA 2023

21/11/2023

Miguel Garcia, director de Comunicació i Negoci Responsable de DKV, Premi EMPRESA CULTURA 2023: “A DKV creiem que l’art i la cultura tenen el poder d’enriquir la vida de les persones i contribuir al benestar”

Amb motiu de Premi EMPRESA CULTURA 2023 que ha rebut DKV, hem conversat amb Miguel Garcia, la persona que dirigeix l’Àrea de Comunicació i Negoci Responsable de la companyia. Garcia assegura que el guardó atorgat per la nostra Fundació impulsa l’asseguradora a continuar treballant per millorar les relacions entre el món empresarial i el cultural, i ens explica que les sinergies amb la cultura tenen un benefici clar per a DKV, ja que fomenten la creativitat i la innovació dins l’organització.

Entre d’altres motius, el jurat del Premi ha valorat DKV per “la seva vocació ferma com a grup empresarial que aposta per la cultura com a motor de creixement i benestar personal i col·lectiu”. En aquest sentit, el compromís d’aquesta companyia amb la cultura es reflecteix en iniciatives com el Programa DKV Arteria, que té l’objectiu de millorar la salut de les persones mitjançant l’art. I és que a DKV estan convençuts que “un país sense cultura no és un país sa”.

– Què suposa per a DKV haver rebut el Premi EMPRESA CULTURA 2023 que concedeix la nostra Fundació?

Rebre el Premi EMPRESA CULTURA 2023 atorgat per la vostra Fundació és un honor i un motiu de profund agraïment per a DKV. Aquest reconeixement reflecteix el compromís continu de la nostra organització amb la promoció de la cultura i la responsabilitat social corporativa durant els darrers 15 anys. A més, ens impulsa a continuar treballant en la millora de la relació entre el món empresarial i la cultura, enfortint així el nostre compromís amb la societat.

– Creu que actes com La Nit de l’Empresa i la Cultura ajuden a fomentar la implicació del sector empresarial en la cultura?

Sense cap dubte, esdeveniments com La Nit de l’Empresa i la Cultura són vitals per fomentar la implicació del sector empresarial en la cultura. Aquests actes creen un espai on les empreses poden reconèixer el valor de la cultura i la importància del seu suport. DKV ha experimentat en primera persona com aquest tipus d’iniciatives impulsen la col·laboració entre el món empresarial i el cultural i estem compromesos a continuar participant en aquests esforços.

– Quina importància té la cultura en el conjunt de les accions de Responsabilitat Social Corporativa de DKV?

La cultura ocupa un lloc fonamental en el conjunt de les nostres accions de Responsabilitat Social Corporativa. A DKV creiem que l’art i la cultura tenen el poder d’enriquir la vida de les persones i contribuir al benestar. El nostre compromís es reflecteix en iniciatives com DKV Arteria, on unim creativitat, art i salut per impulsar un canvi positiu a la societat.

“La cultura i l’art no coneixen fronteres i poden enriquir qualsevol organització, independentment de la seva mida”.

– Creu que aquesta mirada cap al món cultural és més factible en empreses grans o també és possible en empreses amb un volum de negoci petit?

La perspectiva cap al món cultural és completament factible tant per a empreses grans com per a aquelles amb un volum de negoci més petit. La cultura i l’art no coneixen fronteres i poden enriquir qualsevol organització, independentment de la seva mida. A DKV, promovem la idea que totes les empreses poden tenir un paper significatiu en el suport a la cultura i l’art.

– Quins són els principals beneficis que les sinergies amb la cultura proporcionen a DKV

Les sinergies amb la cultura proporcionen a DKV un enriquiment significatiu en diversos aspectes. Des d’una perspectiva empresarial, fomenten la innovació i la creativitat a la nostra organització. Totes les nostres oficines i llocs de treball tenen obres d’art que humanitzen els espais, posant el focus sobre l’art i la cultura com a motor del benestar dels empleats i col·laboradors de la companyia.

També permeten contribuir de manera positiva al benestar de la societat mitjançant iniciatives com DKV Arteria. Aquestes sinergies enforteixen el nostre compromís amb la comunitat, també a Catalunya, on la nostra presència i les nostres activitats culturals són i han estat rellevants.

“Després de 15 anys de trajectòria, DKV Arteria ha esdevingut el batec del nostre compromís amb la societat”

– DKV Arteria és el programa de la companyia que fomenta la creativitat i l’art per millorar la salut i el benestar de les persones. Quines són les línies estratègiques més destacades d’aquesta iniciativa?

Després de 15 anys de trajectòria, DKV Arteria ha esdevingut el batec del nostre compromís amb la societat, connectant la creativitat i l’art amb el nostre propòsit d’actuar junts per una humanitat més saludable. A través de DKV Arteria, hem donat suport a artistes emergents a través dels nostres programes de beques, hem portat experiències artístiques a hospitals i centres de salut, i hem fomentat la sensibilització sobre la importància de la salut mental i emocional, i un llarg etcètera.

En definitiva, hem apostat per la força transformadora de l’art i la cultura, demostrant que des del món empresarial podem i hem d’impulsar la creació, com a motor d’una societat amb més salut i benestar social.

Des de DKV creiem en la humanització dels espais per generar ambients de treball que fomentin la inspiració i la salut emocional. És per això que totes les nostres instal·lacions compten amb obres d’art que els nostres empleats gaudeixen al seu dia a dia. De la mateixa manera, DKV cedeix de manera recurrent obres d’art a altres entitats per tal de maximitzar l’impacte de la col·lecció DKV.

“Un país sense cultura, no és un país sa”.

– Des del punt de vista de DKV, què aporta la cultura i l’art al benestar de les persones?

La cultura i l’art tenen un paper fonamental en el benestar de les persones. Estimulen la creativitat, generen un sentit de comunitat i enriqueixen les nostres vides. El foment de la creativitat millora la salut de les persones mitjançant l’art. Un país sense cultura, no és un país sa.

– DKV disposa del Segell IMPULSA CULTURA, la certificació que atorguem des de la Fundació a empreses compromeses amb la cultura. Com animaria les companyies, que com DKV donen suport al món cultural, a sol·licitar aquesta distinció?

Animem totes les empreses que comparteixen el nostre compromís amb la cultura i l’art a sol·licitar el Segell IMPULSA CULTURA. Aquesta certificació no només reconeix el treball enriquidor que fan les empreses en l’àmbit cultural, sinó que també impulsa la col·laboració i la sinergia entre el món empresarial i el cultural. És una oportunitat per demostrar la seva responsabilitat social i el seu suport actiu a la cultura, la qual cosa pot tenir un impacte positiu a la societat i al propi creixement de les empreses.