El sopar commemoratiu del desè aniversari de la Fundació aplega més de 200 persones

24/05/2024

Hi assisteixen la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i l’exconseller de Cultura, Ferran Mascarell

Ahir dijous, en el marc de la commemoració aquest 2024 dels 10 anys de la Fundació, vam viure un moment molt especial amb un sopar de celebració d’aquest aniversari.

L’acte, que va tenir lloc a la Torre dels Lleons, a Esplugues de Llobregat, va aplegar més de 200 assistents que van poder gaudir i compartir una vetllada màgica i emotiva. Ens van acompanyar personalitats de diferents àmbits que han format o formen part de la història de l’entitat; persones que amb la seva confiança ens han ajudat a fer camí pas a pas, a evolucionar, créixer i anar assolint els nostres objectius.

La trobada va comptar amb l’assistència de la consellera de Cultura, Natàlia Garriga; del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; de l’exconseller de Cultura, Ferran Mascarell, i de la regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, Montserrat Pérez.

La benvinguda oficial a l’acte va anar a càrrec del president d’Honor de la Fundació, Enric Crous. Per la seva banda, el president executiu, Eloi Planes va tancar el sopar amb un discurs en què va voler agrair la implicació i dedicació de les persones i entitats que han donat suport a la tasca de la Fundació i a l’equip que fa possible el seu dia a dia.

Durant la trobada, els assistents van poder veure unes peces audiovisuals que van resumir la trajectòria de la Fundació i que van posar en valor la tasca duta a terme en els 10 anys de vida.

Una dècada creant vincles entre empresa i cultura

La Fundació Catalunya Cultura, que va ser impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat, es va constituir el 23 d’octubre del 2014 i va estar integrada inicialment per un grup de 8 empreses del territori. En aquesta dècada s’ha consolidat com una entitat de referència en la creació d’aliances entre el món empresarial i cultural per impulsar la cultura a Catalunya, així com en la lluita per una legislació que incentivi el mecenatge per part de la ciutadania.

En concret, han estat 10 anys de treball:

-Teixint aliances amb èxit entre empresa i cultura.

-Reconeixent el suport empresarial a la cultura.

-Acompanyant i professionalitzant projectes culturals.

-Vetllant per un marc legislatiu més favorable al mecenatge.

La commemoració del desè aniversari de la Fundació culminarà el pròxim 22 d’octubre amb La Nit de l’Empresa i la Cultura al Teatre Lliure de Barcelona.

Moltes gràcies a totes les persones que ahir ens hi vau acompanyar i a les que heu fet possible que l’organització de l’acte hagi estat un èxit!