Presentació del Segell IMPULSA CULTURA a la Cámara de Comercio de España

26/01/2023

La seu de la Cámara de Comercio de España, a Madrid, ha acollit un acte en què hem tingut l’oportunitat de presentar el Segell IMPULSA CULTURA, una iniciativa pionera que certifica i dona visibilitat a les empreses que donen suport a la cultura.  Representants del món empresarial hi han assistit i s’han interessat per aquest distintiu que vam crear l’any 2019 amb la col·laboració de la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona.

L’acte, que ha portat com a títol “Com sumar valor a la teva empresa. Responsabilitat Cultural Corporativa”, ha comptat amb la participació del ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta. A més, també hi han intervingut el president de la Cámara de Comercio de España, José Luis Bonet, i el president executiu de la Fundació, Eloi Planes. Ha conduït l’acte la nostra directora, Maite Esteve.

Els assitents també han pogut escoltar representants de companyies que destaquen pel seu ferm compromís amb la cultura i que han reflexionat sobre els criteris ESG i RSC, i el valor dels intangibles a l’empresa. En aquesta taula rodona han intercanviat reflexions Jesús Tortosa, director general de la Cámara de Comercio de Cantabria; Gemma Juncá, directora de Marca i Màrqueting d’Iberia; Julio Domingo, director general de la Fundació MAPFRE; David Camps, responsable d’Innovació Social de DKV; i Ramon Agenjo, conseller de Damm i vicepresident de la Fundació Damm.

El Segell IMPULSA CULTURA té l’objectiu de reforçar el posicionament d’aquelles companyies que aposten per una economia d’impacte a llarg termini que va més enllà del benefici econòmic.

Una empresa que disposa del Segell és un agent de canvi de la societat amb vocació de desenvolupament sostenible.

Fins ara, 17 empreses han obtingut aquesta certificació.