Tornar a actualitat Entrevistes

“Penso constantment en les properes generacions, així que em sento molt compromès amb ells”

13/11/2019

Antoni Esteve Cruella, empresari i farmacèutic, President d’Esteve Teijin Healthcare i President i fundador d’AdSalutem Institute for Healthy Sleep, és un dels membres del jurat del Premi IMPULSA CULTURA 2019.

Podem dir que la cultura és el fet col·lectiu que compartim i manifestem, és el reflex d’una societat. Què reflecteix per vostè la cultura del nostre país?

La cultura a Catalunya suposa un patrimoni transgeneracional, quelcom que no pertany a ningú en particular però que tots hem de protegir i promoure per traspassar-lo als nostres fills en millors condicions.

El món farmacèutic, científic i de la medicina, a l’hora d’incorporar accions de RSC o mecenatge, en quina mesura tenen en compte al sector cultural?

Sense cap dubte Catalunya és una societat pionera en les ciències de la salut, des de la recerca fins al nostre propi sistema sanitari, que és magnífic i generós, al llarg del temps hem estat capaços de construir un model sociosanitari que conforma una part intima de la nostra cultura, basada en l’esforç permanent en benefici del progrés social.

Vostè ha combinat la seva carrera professional amb una àmplia experiència amb la innovació, la promoció de la ciència i l’emprenedoria, què aplicaria d’aquests àmbits al món de la cultura?

Jo personalment em considero una persona afortunada doncs, entre altres coses, he tingut la sort, des de molt jove, de conèixer món. He tingut l’oportunitat de viure en diferents països, amb diferents cultures, enriquint-me moltíssim en experimentar, valorar, i aprendre de molta gent arreu.
L’interès per la innovació, la recerca científica, o/i l’emprenedoria radica en voler conèixer, reconèixer, i fugir del conformisme, és això cultura?

Quins impactes creu que pot produir l’aliança entre empresa i cultura, dos sectors aparentment tan dispars?

Aquesta és una aliança fonamental, l’empresa no és mes que una suma organitzada d’esforços per crear valor per una societat, i la cultura, segons la meva manera d’interpretar-la, és precisament la capacitat d’una societat en impulsar aquest tipus d’iniciatives. Una societat culta, rica en cultura, és una societat pròspera també empresarialment.

Què creu que hauria de fer el sector cultural perquè el sector empresarial s’impliqui més en la cultura?

La cultura ha d’estar present en l’empresa, i l’empresa hauria d’incorporar la cultura en el seu ADN, es tracta d’un esforç bidireccional, tots som responsables de fer-ho possible i crec sincerament que tenim grans experiències, probablement encara insuficients. Cal persistir. Les escoles de negocis poden ser una magnífica font d’inspiració pels més joves, el nostre futur!

Quines aficions culturals li agraden? Consumeix cultura habitualment?

M’agrada la lectura, la música, el cinema, l’art, sense ser un expert en cap d’aquests àmbits, si sóc una persona curiosa i respectuosa amb tots ells!

Algun repte de futur?

Penso constantment en les properes generacions, així que em sento molt compromès amb ells, voldria deixar-los una societat més prospera i atractiva!

Antoni Esteve