Maite Esteve a les Jornades “Cultura: Versió 2050”: “Cal fomentar l’accés a la cultura, sobretot des de l’educació, perquè la gent l’estimi”

16/02/2023

La directora de la Fundació, Maite Esteve, ha participat en les Jornades “Cultura: Versió 2050  que organitza l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona i que se celebren aquesta setmana al Museu Marítim de Barcelona. En concret, ha intervingut a la taula rodona “Barcelona, Catalunya i la cultura” juntament amb el director d’art de la Fundació Vila Casas, Àlex Susanna, i el director del Museu Nacional d’Art de Catalunya, Pepe Serra.

En aquestes Jornades, que s’allargaran fins demà divendres, 17 de febrer, una quarantena d’experts debaten sobre els reptes de futur que ha d’afrontar la cultura a Catalunya durant les pròximes dècades davant els desafiaments econòmics, socials i mediambientals.

El debat en què ha participat Maite Esteve ha estat moderat pel periodista Vicenç Villatoro i ha abordat temes com el model cultural que ha de tenir Barcelona, l’articulació del sistema cultural de la capital catalana amb el conjunt del territori i la relació entre la iniciativa pública i privada.

Maite Esteve ha assegurat que “en qualitat i innovació, molts projectes culturals de territori són d’altíssim nivell, però en qüestió d’aconseguir pressupost els costa molt arribar al nivell que poden aconseguir els de Barcelona” i ha advertit que “la cultura no podrà transcendir sense la cooperació amb economia i educació”.

D’altra banda, la directora de la Fundació també ha afirmat que “no pots estimar el que no coneixes. Per tant, cal fomentar l’accés a la cultura, sobretot des de l’educació, perquè la gent l’estimi” i respecte al mecenatge, ha lamentat que “el reconeixement al mecenes no existeix”. “Falta fer molta pedagogia: avui en dia el mecenes participa del projecte, no es limita a signar un xec”, ha subratllat.