Les 10 tendències en ‘fundraising’ i filantropia per a l’any 2018

18/01/2018

Quines són les tendències per a aquest 2018 en matèria de recaptació de fons? Què s'endevina a l'horitzó? La revista Compromiso Empresarial, de la mà de l'expert en captació de fons i mecenatge Ricard Valls, ens ofereix una complerta anàlisi sobre a on es dirigeix el 'fundraising' en aquest any que comença.

Entre les accions que Valls enumera, des de la Fundació Catalunya Cultura creiem que el sector cultural ha de tenir en compte tendències com l'incipient creixement de la captació a través d'internet i les xarxes socials i, sobretot, la importància de la imatge i el vídeo per sobre del missatge escrit. També adquireixen especial protagonisme totes aquelles accions de captació de fons orientades a implicar el donant i fer-lo partícip de l'activitat que realitzem. D'aquí el gran èxit de les curses esportives com a mètode de captació de fons i de les que ja et vam parlar a l'esdeveniment "Un nou discurs per a un nou mecenatge" a través del cas TrailWalker d'intermon Ofxam (pots recuperar la seva intervenció aquí).

Pel que fa als canvis a la Llei de Mecenatge, Ricard Valls assegura que "la millora fiscal de la Llei de Mecenatge a les donacions individuals s'ha notat en els dos últims anys, especialment en els augments de quotes", tot i que apunta la necessitat de sensibilitzar els diferents actors socials de donar a projectes que necessiten el suport ciutadà.

Llegir l'article complert.