Legiland, guanya el Premi IMPULSA CULTURA, i DKV, el Premi EMPRESA CULTURA 2023

19/10/2023

Durant l’acte, i per primer cop, també s’han entregat el Premi The New Barcelona Post i Barcelona Global

El Teatre Romea de Barcelona ha estat l’escenari aquest dimarts de La Nit de l’Empresa i la Cultura, l’acte de lliurament del Premi IMPULSA CULTURA i EMPRESA CULTURA d’enguany.

Aquests han estat els guanyadors:

Legiland, Premi IMPULSA CULTURA 2023

El Premi IMPULSA CULTURA 2023, amb una dotació econòmica de 10.000 euros, ha recaigut en el projecte Legiland. En concret, els membres del jurat l’han valorat per despertar l’interès per la lectura entre els joves a través d’una plataforma digital, una eina innovadora que aprofita els principis del joc i la interactivitat per atraure i involucrar els nens i joves en el món de les lletres.

El jurat també ha decidit atorgar una menció especial al projecte Festival Terres de l’Ebre.

DKV, Premi EMPRESA CULTURA 2023

La companyia que ha rebut el Premi EMPRESA CULTURA 2023 ha estat DKV, que el jurat ha distingit per tenir una visió pionera en el seu sector abraçant la cultura com una força transformadora que millora la seva competitivitat i el desenvolupament personal dels seus equips, aconseguint alhora un impacte positiu per a la societat.

A més, el jurat d’aquest guardó ha atorgat una menció especial al Centre Dental Les Escoles ubicat a Terrassa.

D’altra banda, enguany, i per primera vegada, en el mateix esdeveniment s’han lliurat dos premis d’entitats col·laboradores de la Fundació amb l’objectiu d’impulsar el sector cultural a Catalunya.

Guzzu, Premi The New Barcelona Post

The New Barcelona Post  ha concedit a GUZZU, un dels projectes finalistes del Programa IMPULSA CULTURA 2023 un premi valorat en 10.000 euros per ser un projecte disruptiu amb ADN Barcelona, per la seva base tecnològica i per saber repensar i redefinir el concepte del marxandatge del sector musical apropant, d’una manera global, als fans amb els seus artistes.

El guardó de The New Barcelona Post consisteix en el disseny d’una estratègia comunicativa de difusió del projecte guardonat amb actuacions específiques a través dels seus canals. Entre altres accions, el mitjà planificarà la publicació d’entrevistes, reportatges, articles d’opinió i accions dels responsables del projecte.

48 h Open House, Premi Barcelona Global

El projecte de la Comunitat IMPULSA de la Fundació premiat per Barcelona Global ha estat  48 h Open House per ser un projecte “made in Barcelona”, que mostra el valor arquitectònic d’edificis de la ciutat que han estat impulsats a través del mecenatge privat. Tanmateix, és valorat per oferir una experiència al visitant molt qualitativa i per l’oportunitat que les persones internacionals que viuen i treballen a Barcelona puguin conèixer de primera mà aquest patrimoni arquitectònic.

La cerimònia, que ha conduït el còmic i comunicador Borja Nicolau,  ha comptat amb actuacions a càrrec de The Hanfris, Joan Chamorro i Èlia Bastida, i Pallapupas.

A l’acte hi han assistit la presidenta del Parlament de Catalunya, Anna Erra; la consellera de Cultura, Natàlia Garriga; la directora general d’Indústries Culturals, Propietat Intel·lectual i Cooperació del Ministeri de Cultura i Esport, Carmen Páez; i el secretari general del Departament d’Empresa i Treball, Oriol Sagrera.

Un dels moments més emotius de la vetllada va ser la projecció d’un vídeo homenatge al vicepresident de la Fundació, Xavier Gramona, qui ens va deixar l’agost passat.

Presentació del vídeo Manifest #PrometoCultura

Durant la gala, la Fundació Catalunya Cultura ha presentat el vídeo Manifest en el qual s’encapsula l’essència vibrant i diversa de l’herència cultural catalana. Aquesta peça emotiva i meticulosament elaborada busca inspirar un sentit d’orgull i estima per la riquesa artística, històrica i lingüística de Catalunya.

A través d’imatges captivadores i un diàleg poètic entre la ciutadania i la cultura, el vídeo Manifest submergeix l’espectador en un viatge reflexiu sobre la importància de preservar, respectar i promoure la cultura d’un país.

Enhorabona als guanyadors i també a tots els finalistes!

Un agraïment infinit a totes les persones i entitats que heu fet possible La Nit de l’Empresa i la Cultura!