Tornar a actualitat Entrevistes

L’Econòmic d’El Punt Avui publica una entrevista a la directora de la nostra Fundació, Maite Esteve

15/06/2022

Maite Esteve: “L’interès per la inversió sostenible creix, i la cultura és un gran aliat”

L’Econòmic d’El Punt Avui ha publicat el diumenge, 12 de juny, en la seva edició digital i impresa, una extensa entrevista a la nostra directora, Maite Esteve, en què aprofundeix sobre la tasca de la Fundació per actuar com a pont entre el món empresarial i el cultural. L’entrevista se centra, entre altres aspectes, en els inicis i la trajectòria de l’entitat, les seves principals línies d’actuació, la relació actual entre el sector de l’empresa i la cultura, el poder transformador de la cultura en la societat, la demanda d’una reforma urgent de la Llei de Mecenatge, i en actuacions concretes que impulsem des de la Fundació, com el Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura; una distinció que dona la possibilitat a les empreses de formar part d’una iniciativa de foment de l’RSC (Responsabilitat Social Corporativa) a favor de l’ecosistema cultural.

Aquestes són algunes de les reflexions més destacades de l’entrevista:

“Cal un triangle entre sector públic, teixit empresarial i projecte cultural perquè les coses tornin a funcionar”.

“Ara les empreses ens necessiten per fer accions d’impacte en el seu entorn”.

“El talent cultural marxa perquè aquí tot costa molt”.

“La cultura sempre ha anat al davant de la societat, no té vergonya ni pors. I aquest caràcter transgressor és el que fa avançar la societat”.

“Des del 2016 hem impulsat una plataforma pel mecenatge, i l’objectiu és posar la legislació espanyola als nivells europeus, fer avançar una llei que és absolutament obsoleta”.

Pots llegir l’entrevista completa de l’edició digital, que signa Francesc Muñoz Dorado, en aquest enllaç: bit.ly/3QgG36s