Tornar a actualitat Activitats

La Fundació participa a la VIII Trobada Internacional que organitza AERYC

03/03/2022

La Fundació Catalunya Cultura ha estat una de les entitats participants en la VIII Trobada Internacional sobre Governança Democràtica de Ciutats i Regions que ha organitzat l’Associació AERYC (Àfrica-Amèrica-Europa Regions i Ciutats) i que ha tingut lloc al CaixaFòrum Macaya de Barcelona. La directora de la Fundació, Maite Esteve, ha intervingut a la taula rodona “La societat civil i els seus desafiaments contemporanis. Problemàtiques a les ciutats de Catalunya” juntament amb representants d’altres entitats no lucratives dels àmbits de l’esport, la salut i l’acció social.

Al debat, els ponents han posat sobre la taula qüestions sobre la relació entre l’Administració, el mercat i les organitzacions sense afany de lucre, i les aportacions que aquestes fan per enfortir i millorar la societat civil, i en definitiva, el bé comú.

Maite Esteve ha destacat que “la cultura i la societat van indiscutiblement juntes” i que és necessari un “reconeixement del paper que la cultura té a la societat, del seu impacte i de la seva aportació”. A més, ha reclamat una major inversió privada en l’àmbit cultural que, actualment a Catalunya, es troba molt allunyada de la que hi ha a altres països europeus. En aquest sentit, Esteve ha explicat que “la Fundació està treballant des de fa temps per aconseguir una nova llei de Mecenatge que s’ajusti a l’actual context social i econòmic” i ha afegit: “Cal un reconeixement de la figura del mecenes“.

Pel que fa a necessitat d’implicació del sector privat en la cultura, la directora ha remarcat que la Fundació promou el Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura, un reconeixement pioner “que dona visibilitat a les empreses que donen suport a la cultura” en tant que “les empreses són una palanca de canvi que poden aportar molt a la societat“.

Quant al rol que les entitats no lucratives desenvolupen en la societat civil, Esteve ha posat èmfasi en el seu valor “per millorar la qualitat de la societat i el seu benestar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu“.