La consellera de Cultura es reuneix amb representants d’empreses que han obtingut del Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura

09/09/2022

Autor foto: Arnau Pascual-Departament de Cultura

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, s’ha reunit en una recepció institucional amb els representants de les empreses que han estat distingides amb el Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura (SECC), que atorguem des de la Fundació en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona.

A la trobada hi han assistit directius de les empreses que compten amb el Segell, encapçalats pel president executiu de la nostra Fundació i de Fluidra, Eloi Planes. Les 14 empreses que han estat reconegudes amb aquesta distinció són les següents: Fundació Banc Sabadell, Fundació Fluidra, GrupGiró, Sorigué, DKV, ara.cat, Fundació Carmen & Lluís Bassat, Moventia, Llet Nostra, AgriEnergia, Eurofragance, Marc Martí, Damm i Kave Home, que ha estat la darrera a rebre’l, elpassat mes de juliol.

Aquest Segell és una iniciativa pionera en el sector que dona la possibilitat a les empreses de formar part d’una iniciativa de foment de la Responsabilitat Social en pro de la cultura.

La consellera ha posat en valor les aliances entre el sector cultural i empresarial com a garantia de la sostenibilitat del sector cultural: “Vull agrair-vos el vostre compromís fent costat a la cultura com a eina de progrés, innovació i transformació social, i felicitar-vos per l’obtenció d’aquest segell que ho acredita” i ha afegit: “A través d’aquest compromís feu possible que molts projectes culturals creixin, es consolidin i, el que és més important, siguin eines útils per al desenvolupament de les persones i el progrés de la societat”.

La titular de Cultura també ha agraït l’impuls d’aquesta iniciativa per part de la Fundació i ha dit que “des del Govern tenim clar que la cultura és una eina d’empoderament personal i de transformació social. Per això estem treballant en una Llei de Drets Culturals pionera, que ha de garantir que tota la ciutadania de Catalunya tingui accés i participi plenament de la cultura, sense que ningú no en quedi exclòs”.

Per la seva banda, Eloi Planes ha destacat: “Ens sentim molt feliços de ser aquí amb un projecte que vam començar amb molta il·lusió i que busca reforçar la xarxa del món cultural des del món empresarial. Som empreses de tots els sectors, d’àmbits diferents a les quals ens uneix la cultura; un element vertebrador que suma i ens fa més forts” i ha afegit: “Hem de ser més i fer més”.

Des de la Fundació tenim previst donar a conèixer el Segell a finals d’aquest any a Madrid, a petició del ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta.