Tornar a actualitat Activitats

IMPULSA 2018

25/10/2018

La Fundació Catalunya Cultura f ( )  aposta per les 10 propostes culturals que destaquen més -d’entre les finalistes- pel seu impacte social, singularitat, grau d’innovació i excel·lència. Aquests projectes han estat mentoritzats i acompanyats amb formació per poder-se presentar en les millors condicions a IMPULSA 2018.

IMPULSA 2018 comptarà amb el següent programa:

09h30 – 10h00 Taula rodona Cultura i empresa: connexions, beneficis i oportunitats

En el sector empresarial, els valors, la responsabilitat social, la innovació, la imatge de marca, la cohesió interna, etc., creen espais d’oportunitat per a establir aliances amb el sector cultural. Quins beneficis comporta vincular l’empresa a la cultura?

10h00 IMPULSA 2018

Espai on es presentaran els 10 projectes culturals que han estat acompanyats per la Fundació Catalunya Cultura, tots ells de gran qualitat i projecció, que es troben e fase de creixement i que, per tant, cerquen finançament.

Els 10 projectes són:

Dones Visuals

Incrementar la visibilitat, el lideratge i la presència de la dona en el món de l’audiovisual.

Iniciativa pionera que, a través d’un conjunt d’accions innovadores com la creació d’un directori i d’unes beques, persegueix incrementar la visibilitat, el lideratge i la presència de la dona a l’audiovisual en tot el territori i, en definitiva, fer efectiva la igualtat real d’oportunitats de gènere en el sector.

Festival Eufònic

El festival d’arts visuals, sonores i digitals de referència a les Terres de l’Ebre.

Amb sis edicions realitzades, Eufònic ha aconseguit ubicar al mapa internacional els creadors locals i descobrir la singularitat de la zona a artistes i públic internacional. La singularitat del projecte radica en la seva descentralització i, al mateix temps, per ser un projecte transradial.

Mironins

Apropar l’art als més petits a través d’un projecte transmèdia, d’innovació artística i pedagògica.

Amb la missió d’apropar l’art als més petits de la casa, aquest projecte de caràcter transmèdia es concreta en una aplicació de realitat augmentada, un joc interactiu i uns tallers plàstics que tenen com a protagonistes tres petites gotes de pintura que viuen en els quadres de Joan Miró. Innovació artística i pedagògica a l’abast de tots.

Cinema en curs

El cinema com a eina pedagògica adreçada als infants i joves de Catalunya, Galícia, Madrid, Euskadi, Argentina, Xile i Alemanya.

Programa que utilitza de manera pionera el cinema com a eina pedagògica per a nens, nenes i joves d’escoles i instituts amb l’objectiu de formar espectadors sensibles, actius, amb capacitat de gaudir de manifestacions cinematogràfiques i artístiques diverses.

25 anys Òpera Butxaca i nova Creació

Dues noves òperes amb joves compositors i l’ibreters.

Després de 25 anys promovent i fomentant de manera totalment innovadors la creació musical i operística a Barcelona i Catalunya, el projecte prepara les seves noces d’argent. l’objectiu és promoure i fomentar la nova creació musical i operística a Barcelona i Catalunya, i potenciar l’emergència de nous compositors, l’ibretistes, d’amaturgs i directors d’escena, així com músics i cantants.

Música en vena

Innovadora intervenció social per transformar en alleujament el sofriment a través de la bellesa de la música en directe.

Des de fa sis anys aquest col·lectiu de músics transformen en alleujament el sofriment de les persones als hospitals, a través de la bellesa de la música en directe. Ara s’han proposat mesurar l’impacte positiu que aquesta innovadora intervenció social i cultural té, des del punt de vista clínic. Una anàlisi que pot revolucionar el sector sanitari.

B’Ars, Barcelona International Arts

Impulsar i promoure el sector de les arts i els efectes visuals a Catalunya.

Amb quatre edicions celebrades, B’Ars s’ha convertit en la fira de referència dels professionals de la indústria dels efectes visuals (VFX). A través d’una oferta més lúdica i mediàtica, el Festival aconsegueix apropar a la ciutat de Barcelona a aficionats de la vessant més artística de la producció cinematogràfica i de la producció de VFX.

FITT. Festival Internacional de Teatre de Tarragona, noves d’amatúrgies

Sumar patrimoni i teatre, apropar al públic les noves d’amatúrgies d’arreu del món en espais singulars i històrics de la ciutat de Tarragona.

Des de fa quatre anys l’equip de FITT programa noves d’amatúrgies d’autors i directors contemporanis de diferents procedències en espais singulars i històrics de la ciutat de Tarragona amb l’objectiu d’apropar al públic general les noves d’amatúrgies d’arreu del món.

Festival Mixtur

Músiques de recerca i creació interdisciplinària. Pedagogia de la música i l’art sonor dels segles XX i XXI.

Amb l’objectiu de divulgar les noves estètiques musicals, l’any 2012 neix a Barcelona aquest singular festival de músiques de recerca i creació interdisciplinària. En cada edició acull a més d’un centenar d’artistes amb la voluntat d’impulsar la creació, la pedagogia i la difusió de la música i l’art sonor del nostre temps.

Operating Theatre. Pallapupas

La intervenció artística a través del teatre, l’espectacle i l?humor en el món sanitari a Catalunya.

El teatre, l’espectacle i, sobretot, l’humor, són les eines de treball d’aquesta entitat social que es cola als hospitals i centres sanitaris de tot el territori català per a millorar el benestar de pacients pediàtrics, les seves mares i pares i també el personal sanitari.

Si vols inscriure-t’hi clica aqui.