Georgina Ferri, membre del jurat del Premi Empresa Cultura 2021: “La missió d’una empresa ha de ser, en certa manera, aportar valor afegit a la societat”

12/01/2022

Un cop ha finalitzat el termini de presentació de les candidatures per optar al Premi Empresa Cultura 2021comença la fase de deliberació del jurat, que aquest any l’integren Miquel Molins (Fundació Banc Sabadell), que actua com a president; Mahala Alzamora (Mahala Comunicació i Relacions Públiques); Ana Vallés (Sorigué); Georgina Ferri (diari Ara), i Lluís Coromina (grup AgriEnergia iFundació Lluís Coromina).

El guardó, que impulsem des de la Fundació per segon any consecutiu, té l’objectiu de reconèixer i donar visibilitat a una empresa que destaqui pel seu compromís i la seva contribució en el foment i suport de la cultura en l’àmbit geogràfic de Catalunya.

El Premi Empresa Cultura vol distingir les companyies que no només donen suport a la cultura, sinó que inclouen la cultura en la seva identitat empresarial, tal com explica Georgina Ferri, directora gerent del diari Ara i membre del jurat del Premi: “Es valoren aquelles empreses que fomenten la cultura a través d’iniciatives individuals o col·lectives, que propicien iniciatives culturals entre els seus treballadors i que ho fan extensiu al territori on estan ubicades”.

“Valorem aquelles empreses que no veuen la despesa en el foment de la cultura com una despesa, sinó com una inversió de futur”

Per a Ferri, l’aposta de les empreses per incorporar i formentar la cultura en la seva estratègia corporativa és cabdal atès que “la cultura és un dret clau per fer real la igualtat d’oportunitats, ja no n’hi ha prou amb l’educació o la sanitat. A més, el cultural és un sector econòmic clau per al progres col·lectiu”. Pel que fa al rol de les empreses com a agents responsables i compromesos amb la societat i el territori, la directora gerent de l’Ara destaca: “La missió d’una empresa, la raó de ser de l’empresa, el motiu pel qual existeix, ha de ser, en certa manera, aportar valor afegit a la societat amb la qual conviu i en aquest sentit és imprescindible la cultura i fomentar-la”.

El veredicte del Premi Empresa Cultura 2021 es donarà a conèixer durant el mes de febrer d’aquest 2022. En la primera edició del guardó, la iniciativa guanyadora va ser AgriEnergia, que va destacar per la seva aportació decidida i innovadora al món de la cultura, a través de les arts.

Molta sort als candidats del Premi Empresa Cultura 2021!