Expliquem tots els detalls de la reforma de la Llei de Mecenatge en una sessió a la Cecot

16/04/2024

La seu central de la patronal catalana Cecot, a Terrassa, ha acollit aquest matí una sessió sobre les novetats fiscals que ha introduït la reforma de la Llei de Mecenatge, en vigor des del passat 1 de gener  i que la Fundació ha impulsat de manera activa des dels seus inicis. La jornada s’ha centrat a explicar quines han estat les millores més significatives de la modificació legislativa i quin és l’estat actual de la proposta d’una llei catalana de mecenatge que la Fundació ha presentat als grups parlamentaris.

En la seva intervenció, la nostra directora, Maite Esteve, ha subratllat: “Aquesta reforma ha trigat 21 anys en veure la llum. Ens hem de felicitar perquè ha suposat un pas endavant, s’han trencat muralles que fa anys que intentàvem derruir”. Esteve també ha reivindicat que Catalunya tingui aviat una llei catalana de mecenatge i ha posat en valor la Plataforma pel Mecenatge, impulsada per la nostra fundació i integrada actualment per 191 entitats del sector cultural, social i la recerca.

Ferran Bel, soci fundador d’Adec i exdiputat del PDeCAT al Congrés, ha centrat la seva xerrada en les dificultats que ha hagut de superar la renovada legislació. Bel ha insistit en la incidència que pot tenir en l’activitat legislativa la societat civil organitzada que treballa de manera coordinada, constant i perseverant, com ha fet la Fundació Catalunya Cultura.

Per la seva banda, Enric Rius, membre del Grup de Treball de la Llei, assessor tributari i soci director de Rius Consultors, ha resumit quines són les novetats més rellevants que ha introduït la reforma. Segons Rius, “la reforma ha estat un pas endavant rellevant” i “les entitats han de tenir en consideració els mecanismes de captació de recursos perquè són molt importants”.

La darrera ponència de l’acte ha anat a càrrec de Miquel Àngel Vallès, advocat i també membre del Grup de Treball de la Llei, qui ha explicat l’estat actual i el projecte de la llei catalana de mecenatge que la Fundació ha presentat als grups parlamentaris. Vallès ha detallat les principals novetats que preveu el document pel que fa, per exemple, a deduccions i entitats beneficiàries i ha destacat algunes de les propostes que inclou, com la creació del Comissionat per al Mecenatge, que ha definit com “un far en polítiques de mecenatge”, i els Premis Mecenatges.