Tornar a actualitat Notícies

Èxit d’assistència a la Jornada sobre els beneficis de la reforma de la Llei de Mecenatge

27/02/2024

Més de 100 persones han assistit a la Jornada “Com beneficiar-te de la reforma de la Llei de Mecenatge. Avantatges per a l’empresa i oportunitats per a la captació” que hem celebrat avui al Col·legi d’Economistes de Catalunya, a Barcelona. L’acte ha tingut l’objectiu d’abordar quines han estat les principals novetats de la modificació legislativa, en vigor des del passat 1 de gener, i en la qual la Fundació ha tingut un paper clau.

L’obertura de la jornada ha anat a càrrec del degà del Col·legi d’Economistes, Carles Puig de Travy, qui ha destacat que s’ha de “preservar la cultura” com a element fonamental de la societat. A més, Puig de Travy ha posat en relleu la tasca “importantíssima” en l’àmbit cultural i social que fan les entitats sense ànim de lucre i també ha advocat perquè la llei catalana de mecenatge s’aprovi al més aviat possible.

La directora de la Fundació, Maite Esteve, també ha participat a l’obertura de l’acte expressant el seu reconeixement per les entitats i persones que han contribuït a fer possible la reforma de la Llei.

La Jornada s’ha iniciat amb la intervenció de Ferran Bel, soci fundador d’Adec i exdiputat del PDeCAT al Congrés, qui ha centrat la seva ponència en les “vicissituds de la reforma de la Llei de Mecenatge”. Bel ha explicat les dificultats que ha hagut de superar la renovada legislació i ha subratllat: “La societat civil ha de treballar de manera organitzada, constant i consistent, fent pedagogia sobre el mecenatge i adreçant-se, no només a les formacions polítiques, sinó a la societat en conjunt”.

Enric Rius, membre del Grup de Treball de la Llei, assessor tributari i soci director de Rius Consultors, ha resumit quines són les novetats més rellevants que ha introduït la reforma pel que fa a aspectes com els increments de deduccions fiscals per a les persones físiques i jurídiques, les noves activitats econòmiques exemptes o els convenis de col·laboració empresarials. En acabar la seva intervenció, Rius ha donat resposta als dubtes que li han plantejat els assistents sobre la modificació de la norma.

El tercer bloc de la Jornada ha portat com a títol “Amb la llei reformada, com captem (recursos)?” i ha anat a càrrec de Glòria Oliver, presidenta de la junta directiva de la Asociación Española de Fundraising. Segons Oliver, “a Espanya, el reconeixement al mecenatge no és el que voldríem, però la societat civil espanyola és conscient que pot transformar el món i que ho pot fer a través de les entitats sense ànim de lucre”. Oliver també ha incidit en el fet que les organitzacions no lucratives han de “generar noves converses”, liderar i sobretot comunicar les novetats fiscals que proporciona la reforma de la Llei a les bases de socis i donants a través dels canals propis.

L’acte també ha posat sobre la taula el projecte de la llei catalana de Mecenatge amb la intervenció de Miquel Àngel Vallès, advocat i membre del Grup de Treball de la Llei. Vallès ha resumit el principal contingut de la proposta legislativa i ha explicat que el projecte recull “activitats que volem promoure entre els ciutadans per tal d’incentivar el consum cultural, encara que no siguin altruistes, i també maneres d’estimular el mecenatge que no són pròpiament fiscals”.

La trobada l’ha tancat Maite Esteve, qui ha llançat aquest missatge a l’auditori: “La pedagogia que hem de fer sobre aquest tema és molt necessària. Us convido a tots que quan sortiu d’aquest acte feu apologia del mecenatge i expliqueu a tothom què significa”.

Treballem conjuntament amb el Col·legi d’Economistes de Catalunya per impulsar l’ecosistema cultural

En el marc de l’acte, la Fundació i el Col·legi d’Economistes de Catalunya han signat un conveni de col·laboració que recull iniciatives i programes específics per treballar conjuntament en la promoció de la cultura i per acostar el món empresarial i econòmic amb el cultural. La formalització de l’acord ha anat a càrrec de la nostra directora, Maite Esteve, i del director executiu del Col·legi,  Toni Detrell.

Amb aquest conveni, la Fundació, que treballa per crear ponts entre el món de l’empresa i la cultura, ha subscrit un total de 35 aliances amb altres institucions i empreses. Amb totes elles comparteix objectius comuns per impulsar el teixit cultural i creatiu de Catalunya.