Eloi Planes a elEconomista.es: “Invertir en cultura és invertir en enfortir la societat, el territori i atraure talent, i ens fa més competitius”

12/09/2022

El diari econòmic elEconomista.es publica avui a la seva contraportada una entrevista al president executiu de la nostra Fundació i de Fluidra, Eloi Planes. En aquesta conversa amb la periodista Estela López, Planes aprofundeix sobre el Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura (una de les principals iniciatives que promovem des de la Fundació), reivindica una reforma de l’actual Llei de Mecenatge, retreu al Ministeri d’Hisenda que s’hagi negat històricament a oferir dades sobre inversió en mecenatge i defensa que les sinergies entre empresa i cultura, poden i han d’anar més enllà del mer patrocini.

Un resum de l’entrevista en 5 frases:

“Invertir en cultura és invertir en enfortir la societat, el territori i atraure talent, i ens fa més competitius”.

“A petició del ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, estem treballant estretament amb Cámara de España perquè el Segell s’implementi a tota Espanya”.

“No és tan diferent un projecte cultural d’un empresarial. Neixen de la il·lusió, tenen una part creativa i d’emprenedoria i d’implicació, i les empreses grans no han de perdre això”.

“A les administracions públiques també hauria d’haver-hi relació entre els departaments de Cultura i els d’Empresa i Indústria”.

“És difícil actuar quan no en tens diagnosi. Hi ha cada cop més informació, però hi ha xifres que no se saben. És una part que estem treballant, tenir un observatori per ser més precisos en les solucions” (en referència a les dades d’inversió en mecenatge que es reclamen al Ministeri d’Hisenda).