Conveni de col·laboració amb la Fundació Impulsa

26/01/2022

La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, i el president de la Fundació Impulsa, Carles Cuyàs, han signat un conveni de col·laboració per treballar conjuntament i oferir-se suport mutu amb l’objectiu de promocionar la cultura entre el jovent de Catalunya. A l’acte de signatura també hi assistit la directora de la Fundació Impulsa, Alejandra Manau.

La Fundació Impulsa és una entitat privada que promou la igualtat d’oportunitats dels joves i els acompanya en la seva formació i creixement personal. A més, potencia que s’impliquin en la comunitat a través del voluntariat a entitats socials.

L’acord signat, que té una durada d’un any, recull diverses actuacions concretes orientades a impulsar el teixit cultural, el talent i la creativitat com a via de progrés i cohesió social. Les principals accions que el document inclou són:

• La col·laboració entre les iniciatives de la Comunitat IMPULSA de la Fundació Catalunya Cultura i les de la Fundació Impulsa mitjançant una comunicació directa i compartida entre tots els projectes.
  • La participació mútua en actes organitzats per les dues entitats i l’elaboració d’una estratègia comunicativa per compartir les activitats i les informacions diverses que generen ambdues fundacions.
  • A més, des de la Fundació Catalunya Cultura s’ha facilitat a la Fundació Impulsa el contacte amb el projecte Apropa Cultura, entitat que treballa per fer accessible l’oferta cultural a les persones en situació de vulnerabilitat i amb la qual des de la Fundació Impulsa es vol treballar perquè les parelles de mentoria puguin ser beneficiàries d’aquest servei.

La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, ha destacat que acords com a aquest “són clau per sumar sinergies a favor de la cultura i per posar en valor el seu rol fonamental per assolir una societat més justa, cohesionada i pròspera”.

Per part de la Fundació Impulsa, el president, Carles Cuyàs, ha subratllat: “Des de la Fundació Impulsa a més a més de la formació dels joves també potenciem el seu creixement humà a través d’estades de voluntariat i formacions en competències transversals. Dins d’aquest creixement humà creiem que és imprescindible una implicació cultural i per fer-ho, necessitem establir aliances amb professionals del sector que ens permetin acostar la cultura als joves i a les persones mentores”. “Per això avui signem aquest acord amb Fundació Catalunya Cultura”, ha detallat.

Aquest ha estat el segon conveni de col·laboració que la Fundació Catalunya Cultura ha subscrit enguany. En total, ja són 19 les aliances que la Fundació ha establert amb altres institucions i empreses.