Comença l’acompanyament als quinze projectes culturals seleccionats per a formar part de La Llotja 2018 de la f ( )

11/04/2018

La Llotja 2018 de la f  (  ) arrenca aquest mes amb un total de 15 projectes culturals que han estat seleccionats per la seva singularitat, innovació i capacitat de transformació social i impacte en el territori. Es tracta de projectes culturals d’altíssima qualitat i gran projecció que rebran la capacitació i impuls de la f  (  ) per a presentar-se davant empreses i filàntrops a la recerca dels projectes culturals als que donar suport.

Els projectes seleccionats han estat:

La selecció l’ha dut a terme un comitè d’experts que a banda de tenir en compte els aspectes anteriorment mencionats també han primat la fortalesa, l’excel·lència, la continuïtat, la transformació social, l’impacte mediàtic, l’accés a nous públics i nous mercats, l’equip i el lideratge del projecte.

15 MESOS D’ACOMPANYAMENT

Els projectes comptaran amb l’acompanyament de la fundació durant 15 mesos. En la primera fase rebran formació focalitzada en qüestions tan rellevants per a les empreses que realitzen mecenatge com són l’estratègia empresarial, l’impacte social, la comunicació amb valors i amb les comunitats i la capacitat d’oferir contraprestacions.

La primera formació de La Llotja 2018 ha anat a càrrec de Sílvia Bueso, captadora de fons, comunicadora i coach.

La segona fase de l’acompanyament, exclusiva per als 10 projectes que hagin obtingut la millor valoració per part de l’equip de La Llotja, està orientada a la formació específica en la capacitació personal per a presentar el projecte davant del món empresarial. El moment més visible de tot aquest procés té lloc en el marc d’IMPULSA, esdeveniment que enguany celebrarà la tercera edició, i que consisteix en la presentació pública d’aquests 10 projectes davant un auditori d’empreses i persones físiques sensibilitzades en el mecenatge cultural.

“Per a nosaltres participar a La Llotja i accedir a IMPULSA ha suposat un salt qualitatiu enorme”, afirma Mercè Amor, de Diàlegs de Dona, un dels projectes de La l’otja 2017, “ja que -afegeix- ens ha facilitat arribar  a un important  sector privat al que fins ara no teníem accés i que s’ha mostrat molt sensible i solidari amb el nostre projecte”.

L’acompanyament de La Llotja, però, va més enllà d’IMPULSA, ja que finalitzada aquesta fase des de la Fundació Catalunya Cultura continuarem acompanyant els projectes fins el juliol del 2019 a través d’un seguiment individualitzat amb l’objectiu que es concretin col·laboracions en forma de mecenatge. Per a aconseguir-ho, a cada projecte se l’hi assignarà un mentor expert en mecenatge amb el que treballarà de manera conjunta definint la seva estratègia de mecenatge, identificant aquelles empreses potencialment interessades en donar-li suport, elaborant el dossiers de mecenatge específic en cada cas, facilitant contactes estratègics i agendant les reunions amb els potencials mecenes.

La Llotja de Projectes és el pont necessari que connecta iniciatives culturals amb el finançament privat. Està cobrint un buit que ha estat latent durant anys i ho fa mitjançant l’acompanyament d’aquests projectes per tal de que arribin a les empreses de manera atractiva, entenedora i enriquidora”, assegura Xavier Gramona, vicepresident de Caves Gramona i membre del Patronat de la Fundació Catalunya Cultura.

Vols saber més sobre els  projectes culturals de La Llotja de la f ( )?