Tornar a actualitat Notícies

Com impulsem el mecenatge?

26/02/2018

L'àrea Impuls del Mecenatge té l'objectiu de consolidar la f  (  ) com a espai líder en qüestions de mecenatge cultural (xarxa, informació i coneixement), conscients de que el creixement del mecenatge cultural s'enforteix si va acompanyat d'un treball de sensibilització i reflexió respecte al valor del mecenatge i de la cultura.

Els objectius d'aquesta àrea de treball són:

• Impulsar un canvi d’actitud respecte al mecenatge: influir en l’opinió pública sobre el valor de la cultura i del mecenatge cultural.
  • Generar pensament i reflexió entorn el mecenatge.
  • Conèixer l’actualitat sobre el mecenatge i transferir la informació i els continguts internament i a la societat.
  • Incentivar una reforma del marc legal per al mecenatge.

Des d'aquesta àrea es proposa un programa d'activitats adreçat a la consecució dels objectius esmentats. Els actes treballen, per eixos, aspectes clau del mecenatge cultural. Enguany, els temes que tractarem seran la comunicació del mecenatge, el seu marc legal, la seva capacitat de dinamitzar la cultura, el seu potencial per al món de l'empresa i la possibilitat d'un mecenatge més orientat a l'impacte social.

La primera activitat d'aquest 2018 serà el debat "Reptes comunicatius per al mecenatge cultural", que tindrà l'oc el proper 6 de març a la Fundació Tàpies.

+ info i inscripcions.

Alhora, seguirem impulsant iniciatives per avançar en la millora de la legislació, tant en l'àmbit estatal com català, sobretot pel que fa a mesures que vagin dirigides a aconseguir una major implicació de la societat civil en la cultura. Aquesta línia de treball obre un espai de col·laboració amb altres sectors i un diàleg amb altres països del marc europeu.

Des d' Impuls del Mecenatge es treballa per vincular la Fundació als diversos stakeholders amb què interactua el mecenatge cultural.

Si no vols perdre't detall sobre les activitats i accions que d'em a terme, apunta't al nostre butlletí electrònic.