Tornar a actualitat Notícies

Bones pràctiques de mecenatge cultural: Apropa Cultura i Fundació MRW

24/01/2018

Després d’acollir-se a la Llotja de Projectes de la f  (  ) i presentar-se a la primera edició d’IMPULSA, Apropa Cultura, el projecte cultural que persegueix garantir l’accés a la cultura a persones amb risc d’exclusió social, ha aconseguit el suport de la Fundació MRW. Hem parlat amb les protagonistes d’aquesta aliança per a saber-ne les claus d’èxit.

Sra. Josefina Domènech, Presidenta de la Fundació MRW

Què us ha portat a donar suport al projecte Apropa Cultura?

Ens ha portat a donar suport al projecte la relació tan directa amb els nostres objectius fundacionals, que és ajudar a les persones amb discapacitat intel·lectual i als seus entorns, promovent la seva integració, i la cultura n’és un clar exemple.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de suport privat?

És important especificar sempre el contingut, l’ajuda necessària, els objectius i els beneficiaris del projecte per tal que quedi clarament definit.

El pas del projecte per La Llotja de Projectes de la Fundació Catalunya Cultura ha influït d’alguna manera a l’hora de fixar-vos en ell? Per què?

Aquest fet d’entrada ja dona confiança i prestigi cap al projecte. Nosaltres estem involucrats en projectes culturals i és una bona manera de conèixer nous projectes innovadors en el sector. Col·laborem amb el Liceu i també ens havien recomanat Apropa Cultura.

Alejandra Blanco, Responsable de comunicació Apropa Cultura

Què us ha suposat rebre el suport de la Fundació MRW?

Que el sector privat asumeixi la responsabilitat social i col·laborin amb projectes que incideixen directament en el procés d’empoderament de les persones en una situació de vulnerabilitat és un fet molt positiu. Ens ajuda a veure que la nostra tasca es va arrelant i va construint ponts de solidaritat i és un exemple per a la resta d’entitats privades. Així doncs, rebre el suport de la Fundació MRW suposa assolir un pas més en el camí a la transformació social, que és una de les fites del projecte Apropa Cultura.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de finançament privat?

Ser perseverants i creure cegament en el que fem ajuda a trobar la determinació suficient per fer entendre la importància del projecte. En el cas d’apropa Cultura se suma el vessant social que és molt potent, ja que tots formem part de la societat i ens necessitem per viure. Les empreses privades, en aquest cas a través de la seva Fundació, tenen un paper fonamental en el desenvolupament social, des de les polítiques de conciliació fins la seva responsabilitat social. Els projectes de caire cultural i social han d’apel·lar a aquesta responsabilitat social com a eina transformadora de la societat. També cal tenir en compte que el finançament privat es pot donar de diverses maneres, donacions, col·laboracions amb capital humà, cedint espais, etc. Per tant, a l’hora de demanar finançament hem de tenir en compte aquestes variants, això facilita el camí a la col·laboració i fa més receptiva l’empresa privada.

Què us ha aportat el pas per la Fundació Catalunya Cultura per aconseguir aquest finançament?

La possibilitat d’accedir a la presidència de la Fundació MRW, a través d’una entrevista a tres bandes.