Abordem el binomi empresa i cultura amb el texit empresarial de Sant Cugat del Vallès

17/04/2023

“No hi ha projecte cultural que no tingui un impacte social“ ha destacat Eloi Planes, president executiu de la Fundació Catalunya Cultura i de Fluidra a l’acte “Empresa i Cultura: un binomi d’èxit” que ha tingut lloc aquest matí a la seu de Moventia a Sant Cugat del Vallès i que hem organitzat juntament amb aquesta multinacional del sector de la mobilitat i membre del Patronat de la Fundació, i Sant Cugat Empresarial. La trobada, que ha aplegat més de cinquanta representants del teixit empresarial d’aquesta ciutat vallesana, ha posat en relleu que les aliances estratègiques entre empresa i cultura són fonamentals per garantir la sostenibilitat i generar riquesa per a la nostra societat.

Eloi Planes ha reivindicat que les aliances entre el sector empresarial i el cultural són necessàries i beneficioses per ambdues parts i ha explicat als assistents quin és l’objectiu del Segell IMPULSA CULTURA, una certificació que la Fundació atorga conjuntament amb la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona: “El Segell intenta posar en valor i donar visibilitat a les empreses que donen suport a la cultura perquè al món empresarial ens costa molt treure pit de què fem per la cultura” i ha afegit: “Al final, un projecte empresarial i un cultural no són tan diferents, estan molt lligats”.  Planes també ha volgut ressaltar que “Ara, el món té dos grans reptes: un mediambiental i un altre centrat en combatre les desigualtats socials i en aquest últim, la cultura és una gran palanca que ens pot ajudar a cohesionar la societat“.

Per la seva banda, Sílvia Martí, vicepresidenta corporativa, Comunicació Interna i Institucional de Moventia ha manifestat: “Les empreses no hem de veure el suport a la cultura com una despesa sinó com una inversió. Un país que aposta per la cultura és un país que atrau talent” i ha remarcat: “Tenir el Segell ens converteix en ambaixadors i difusors de la cultura”. Convé destacar que Moventia forma part del Patronat de la Fundació i que és una de les 17 empreses que compten amb el Segell IMPULSA CULTURA com a reconeixement a la seva implicació amb el sector cultural.

La vicepresidenta de Sant Cugat Empresarial, Concepció  Curet, ha fet èmfasi en què “la cultura fa empresa i l’empresa fa cultura i tots junts fem economia”.

Durant l’acte també s’ha celebrat un diàleg entre Sílvia Martí i Xavier Garcia, soci de Kreomúsica, i responsable de l’àrea de Comunitat i Territori de l’Orquestra Simfònica del Vallès durant 8 anys. La conversa ha estat moderada per l’artista visual Tatiana Blanqué.

Conveni amb Sant Cugat Empresarial

En el marc de la trobada, el president executiu de la Fundació i la vicepresidenta de Sant Cugat Empresarial han formalitzat un conveni de col·laboració. Segons l’acord, que té una vigència d’un any, les dues entitats compartiran estratègies i accions conjuntes amb l’objectiu de fomentar la cultura.

Sant Cugat Empresarial és una associació multisectorial que representa la micro, petita, mitjana i gran empresa amb interessos i vinculacions comercials o empresarials a Sant Cugat del Vallès.

Amb aquest, ja són 27 els convenis de col·laboració que la Fundació ha signat amb altres empreses i institucions amb les quals comparteix objectius i línies d’actuació.