Donem la benvinguda als participants del Programa IMPULSA CULTURA 2024

05/03/2024

Aquest matí hem donat la benvinguda als projectes que participaran en la primera fase del Programa IMPULSA CULTURA 2024. L’Antiga Fàbrica Estrella Damm ha acollit la trobada d’inici del Programa en un acte que s’ha estructurat en dues sessions conduïdes per Isa Custodio, formadora d’Indeed Social Consulting.

La benvinguda ha anat a càrrec de la directora de la Fundació, Maite Esteve, i de la responsable de Projectes i Empresa, Judith Bordas. Esteve ha volgut destacar: “Us acompanyarem durant gairebé un any, treballarem la vostra sostenibilitat perquè arribeu molt lluny. Us demanem paciència, rigor i una mica de generositat”. Per la seva banda, Bordas també ha fet èmfasi en la necessitat de compromís i implicació per part dels participants amb el Programa.

Al primer bloc de la jornada, “Qui és qui?”, hem pogut conèixer les 38 iniciatives participants de la mà dels seus representants, que han explicat en què consisteixen les seves propostes i quins són els seus objectius.

Què n’esperen els participants?

A la pregunta que els ha llençat Isa Custodio sobre què esperen del seu pas pel Programa, els projectes han coincidit a destacar aquests conceptes: fer xarxa, guanyar visibilitat, aprendre habilitats comunicatives, posicionament, millorar la gestió, professionalització, oportunitats i connexió, entre d’altres.

La segona part de la trobada ha consistit en un debat que ha comptat amb projectes guanyadors del Premi IMPULSA CULTURA: Gala SuperArte (Grupo Sifu), Festival Itinera Parlem, Muntem un Festival i Legiland. Els seus impulsors o responsables han compartit  les seves experiències, coneixements i inquietuds, a més de donar consells als projectes per extreure el màxim benefici de participar en el Programa.

Què han dit els projectes premiats?

• Mireia Fuertes, de SuperArte (Grupo Sifu):

“L’eina principal que ens va aportar el Premi va ser aprendre a comunicar i a fer difusió del nostre projecte”.

“No doneu res per fet, implementeu tots els aprenentatges”.

• Marushka Vidovic, de Muntem un Festival:

“Un any i mig després, avui encara estem incorporant coneixements del Programa”.

• Aillen Morrissey, de Muntem un Festival:

” Per a nosaltres, la Fundació és amor, suport constant i rigor”.

• Marcel Marata, del Festival Itinera:

“Sentiu-vos ja guanyadors pel fet d’estar aquí”.

“Oblideu-vos que sou un projecte cultural i poseu-vos a la pell de qui vulgueu que us acompanyi, us serà més fàcil consolidar el projecte”.

• Jesús Hernán, de Legiland:

“El Programa ens va ajudar a posar-hi ordre, a crear un marc de treball nou. Encara no hem desenvolupat totes les eines i continguts”.

“Rebreu molta informació, no us angoixeu, preneu-la i impliqueu-vos al màxim”.