Tornar a actualitat Noticias

Cultura y empresa se encuentran en la IV edición IMPULSA de la Fundació Catalunya Cultura

22/11/2019

La Fundació Catalunya Cultura presenta el Segell d’Empresa o Entitat Compromesa amb la Cultura

El projecte cultural Gala + IN rep el Premi IMPULSA CULTURA 2019

El dijous 21 de novembre, al Foyer del Gran Teatre del Liceu es va celebrar la IV edició IMPULSA organitzada per la Fundació Catalunya Cultura. Un acte que va reunir més d’un centenar d’empresaris interessats en mecenatge cultural i que van poder conèixer 10 projectes culturals de qualitat i projecció que es troben en fase de creixement i en busca de finançament. Aquets 10 projectes van ser els finalistes d’un total de 26 del Programa IMPULSA CULTURA que organitza anualment la Fundació Catalunya Cultura.

La jornada va aconseguir reunir empresaris com Ramon Agenjo, director de la Fundació Damm, Eloi Planes, de la Fundació Fluidra, Ferran Rodés, co-fundador del Diari Ara, Sergi Ferrer Salat, president de la Fundació Ferrer Salat, Josep Ametller, Fundador d’Ametller Origen i empreses com MRW, HP Agbar, Caprabo, Cocacola, Codorniu, DKV, Fundació Sorigué, Hola Luz, MediaPro o Fundació Mapfre.

Davant tots els empresaris i autoritats assistents, la Fundació Catalunya Cultura va presentar públicament el Segell d’Empresa o Entitat Compromesa amb la Cultura que ha desenvolupat juntament amb la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la Universitat de Girona i que a partir del 2020 s’atorgarà, com a distinció de prestigi que realitzen actualment,  a totes aquelles empreses i entitats que recolzen, promouen i impulsen la cultura.

“La Fundació Catalunya Cultura treballa per seguir vertebrant i consolidant el teixit cultural del nostre país,” va declarar Enric Crous, president honorífic de la Fundació Catalunya Cultura.

En aquesta IV edició, la Fundació Catalunya va atorgar per primera vegada el Premi IMPULSA CULTURA 2019 amb l’objectiu de reconèixer un projecte cultural, que havent format part del Programa IMPULSA CULTURA, ha destacat per la seva creativitat, innovació, excel·lència i capacitat transformadora, també per refermar l’acció de mecenatge que exerceixen les empreses al capdavant de la Fundació Catalunya Cultura.

El Premi IMPULSA CULTURA, dotat en 10.000 euros, va ser concedit al projecte cultural LA Gala + IN del gGupo Sifu, on el jurat, format pels prestigiosos Lluís Bassat (publicitari), Paula Bonet (il·lustradora), Antoni Esteve (empresari), Joan Oliveres (joier) i Sara Puig (Presidenta Fundació Joan Miró), va remarcar la seva qualitat artística, la proposta de valor i l’impacte social i cultural.

La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve va recalcar: “Malgrat que a Catalunya tenim el talent i la creativitat necessàries per ser un referent mundial en cultura, malauradament encara ens falta recórrer molt de camí per arribar a ser un referent en suport a la Cultura.”

L’acte, conduït per la periodista i responsable d’actes de la Fundació Catalunya Cultura Mònica Pagès, va comptar també amb la ponència Cultura per caritat o convicció? A càrrec d’Israel

Ruiz, vicepresident executiu de l’Institut Tecnològic de Massatchusetts (MIT) .

“En el MIT la diversitat que tenim, és espectacular, amb 40 associacions de música, dansa, i ball. Aquests vehicles d’educació cultural són una branca importantíssima per la nostra organització. Celebrem la diversitat cultural integrant la multidisciplinarietat dels projectes amb les arts.”

La intervenció final va anar a càrrec de l’Honorable Senyora Mariàngela Vilallonga, consellera de Cultura que va agrair la tasca feta per la Fundació Catalunya Cultura.

“Dono les gràcies a la Fundació Catalunya Cultura i li desitjo molts anys, representa allò que prediquem amb la conselleria. Només amb la unió del diner públic i privat podem tirar endavant la cultura del nostre país”.

“Hem endreçat el CoNCA, l’Icec i el Macba. Ara ens dedicarem a la Llei de mecenatge”

LA FUNDACIÓ CATALUNYA CULTURA

La Fundació Catalunya Cultura aplega un seguit d’empreses compromeses amb la cultura que visualitzen el sector empresarial com un motor de transformació social i la cultura com una gran aliada, un àmbit estratègic des del qual abordar els grans reptes de l’actualitat.

Constituïda el 2014, la Fundació vol comprometre el món empresarial i la societat en el suport a la cultura. Treballa perquè l’estimació per la cultura es tradueixi en formes diverses de mecenatge que millorin les oportunitats de finançament d’un sector que determina el nostre progrés. Representa la unió de totes aquelles empreses i representants de la societat civil que donen suport a la cultura: els nous mecenes del segle XXI. Actualment formen la Fundació Catalunya Cultura:

Els premiats