La consellera de Cultura es reuneix amb les empreses certificades amb el Segell IMPULSA CULTURA | Fundació Catalunya Cultura
Tornar a actualitat Notícies

La consellera de Cultura es reuneix amb les empreses certificades amb el Segell IMPULSA CULTURA

30/04/2025

La consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar, s’ha reunit aquest matí en una recepció institucional amb representants de les empreses certificades amb el Segell IMPULSA CULTURA que atorga la Fundació Catalunya Cultura en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona.

A la trobada hi han assistit directius de les empreses distingides amb el Segell, encapçalats pel president executiu de la Fundació Catalunya Cultura i de Fluidra, Eloi Planes, i la directora de la Fundació, Maite Esteve.

La consellera ha reconegut el compromís ferm i actiu amb la cultura de les empreses que compten amb el Segell. Per la seva banda, el president executiu de la Fundació Catalunya Cultura ha fet referència a la proposta de la Llei de mecenatge de Catalunya impulsada per la Fundació i ha destacat: “Esperem que es pugui aprovar en aquesta legislatura”.

El Segell IMPULSA CULTURA, creat el 2019 per la Fundació Catalunya Cultura, dona la possibilitat de formar part d’una comunitat integrada per empreses compromeses amb el món cultural, que aposten per una economia d’impacte a llarg termini que va més enllà del benefici econòmic i que esdevenen un referent d’inspiració per a altres entitats.

Fins ara, són 24 les empreses que han obtingut el Segell: Fundació Banc Sabadell, Fundació Fluidra, Grup Giró, Sorigué, DKV, Diari Ara, Fundació Carmen & Lluís Bassat, Centre Dental Les Escoles, Codorniu, Parlem, Moventia, Llet Nostra, Agrienergia, Eurofragance, Marc Martí, Damm, Kave Home, GCO (Grup Catalana Occident) a través de la Fundació Occident, Lluch Essence, HP, La Selva, Aena, Borges International Group i Marlex.

Per aconseguir la certificació, una comissió constituïda per quatre membres de reconegut prestigi en l’àmbit de la cultura i l’empresa, amb l’ajuda d’experts independents, avaluen les candidatures de les empreses en funció de tres criteris: el lideratge organitzacional que exerceix en la promoció de la cultura, les accions de promoció que du a terme, i l’impacte social, territorial i comunicatiu que tenen aquestes actuacions.

A qui s’adreça el Segell?

  • Empreses responsables, amb propòsit de generar valor social i cultural més enllà de la seva pròpia activitat.
  • Empreses que volen certificar les seves bones pràctiques i donar visibilitat al seu impacte.
  • Empreses amb voluntat de sumar-se a una comunitat capdavantera en el compromís amb la cultura.

Una altra de les iniciatives de la Fundació Catalunya Cultura per donar visibilitat a les empreses compromeses amb el sector cultural és el Premi Empresa Cultura, un guardó que s’atorga anualment a empreses que destaquen per les activitats que desenvolupen a favor de la cultura.