Tornar a actualitat Activitats

Arriba l’entrega dels Premis Antoni Carné de l’Associacionisme Cultural Català

15/03/2017

El dimarts 21 de març a les 19.00 h tindrà lloc a l’Antiga Fàbrica Damm l’entrega que reconeix les entitats, persones i mitjans de comunicació que hagin destacat per les seves aportacions a la cultura popular i l’associacionisme a Catalunya. Aquest certamen està organitzat per l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català i rep el suport de la Fundació Catalunya Cultura, entre d’altres.

L’Ens és la primera confederació que agrupa les principals federacions d’arreu del territori de la cultura popular i l’associacionisme, en total més de 3.700 entitats que inclouen iniciatives com l’Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya, la Confederació Sardanista de Catalunya, l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular, etc. Els premis volen ser un homenatge a aquest sector i reben el seu nom de la figura del fundador i primer president de l’entitat: Antoni Carné i Parramon (1954 – 2015), dinamitzador cultural de gran prestigi que es va dedicar a impulsar aquest sector de manera desinteressada.

Es reconeixeran tres premiats en les següents categories: Premi BBVA a l’Entitat de l’Associacionisme Cultural Català, Premi Mutualitats i Cooperatives al Mitjà de Comunicació de l’Associacionisme Cultural Català i Premi Ens a la Persona de l’Associacionisme Cultural Català.

La vetllada estarà conduïda per l’actor Toni Albà qui amenitzarà un espectacle fresc, àgil i dinàmic, pensat per entretenir els assistents i mostrar el potencial artístic del teixit cultural català. A més del lliurament de guardons, la cerimònia inclourà actuacions representatives de la cultura popular i s’espera la presència del conseller de Cultura Santi Vila, el secretari general de presidència Joaquim Nin, i el director general de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals Lluís Puig.

Segons destaca Josep Viana, “els premis volen contribuir a modernitzar les entitats catalanes presents arreu de la geografia catalana”. En aquest sentit, el president de l’Ens avança la voluntat de celebrar les properes cerimònies de lliurament dels premis en diferents comarques del Principat.