Tornar a actualitat Activitats

La Fundació Catalunya Cultura, l’aposta per la formació i la implicació pel finançament cultural

16/06/2017

Des de la seva constitució, al febrer del 2015, la Fundació Catalunya Cultura ha treballat en l’acompanyament i la formació de projectes culturals. La Llotja, espai físic i virtual on es poden veure totes les iniciatives vinculades actualment a la Fundació, obre convocatòria dos cops a l’any, al febrer i a l’octubre. La primera edició d’aquest 2017 s’ha tancat amb més de 70 sol·licituds, que desitjen rebre l’assessorament de la Fundació. Totes elles han estat estudiades amb detall per un comitè d’avaluació format per experts de diversos àmbits que han dissenyat un pla específic per les 30 propostes seleccionades.

Amb l’objectiu d’enfortir les capacitats de cada projecte, analitzar i potenciar la seva escalabilitat i consolidar la seva sostenibilitat, la Fundació Catalunya Cultura ha organitzat un programa formatiu ad hoc que consta de 8 càpsules. Des del gener s’han ofert més de 62  hores de formacions a les que han assistit 114 persones vinculades a diferents iniciatives culturals. El pla, pioner en l’àmbit del mecenatge cultural, ha estat conceptualitzat per la pròpia Fundació i ha comptat amb el suport del Servei de Desenvolupament Empresarial de l’Institut Català d’Indústries Culturals i Barcelona Activa.

Les càpsules que formen el Pla de Formació de la Fundació són les següent:

. Com millorar el teu dossier de patrocini

. Pla de negoci: planifica el teu projecte

. Tens la forma jurídica adequada per accedir al mecenatge?

. La medicació de l’impacte

. Els públics de la cultura: eix vertebrador de l’estratègia de màrqueting i comunicació

. Elevator Pitch

. Socialmedia: Màrqueting en xarxes socials

. El crowdfunding com a eina de màrqueting i finançament

Per tal de donar un acompanyament exhaustiu, la Fundació Catalunya Cultura compta amb un grup de treball de mecenatge que vetlla i treballa en la formació d’aquelles iniciatives que ja es troben en una fase més avançada. Està format per 13 membres del Patronat, relacionats amb el mecenatge i el patrocini cultural, que alhora desenvolupen una tasca de tutories personalitzada a cada projecte. Des de l’inici del 2017, s’han dut a terme més de 87 hores de tutories i està previst que quan finalitzi l’acompanyament s’hagin realitzat 252 hores.

Aquest és un programa únic i singular en el seu àmbit. Per primera vegada, els responsables dels projectes culturals reben els consells i les consideracions directament per part del sector empresarial. Entre els professionals que hi participen en aquestes mentories, comptem amb responsables d’empreses com Damm, Fluidra, HP,  Fundació Banc Sabadell, Gramona o Fundació Antigues Caixes Catalanes BBVA.

L’acompanyament per part de la Fundació Catalunya Cultura culmina amb la celebració d’IMPULSA, una presentació semestral que uneix físicament el món de la cultura i l’empresa. Un cop finalitzat el pla formatiu, es presenten a una audiència eminentment empresarial, i que vol vincular-se al sector cultural o reforçar el seu lligam, una selecció de projectes que reuneixen els estàndards adients per cobrir les seves necessitats de finançament.

Dels participants del darrer IMPULSA, més del 80% compta amb algun tipus de suport per part d’un o diversos patrons de la Fundació. La propera edició tindrà lloc el 25 d’octubre a les 18.30h  a l’auditori d’IESE.