Barcelonès , 27.09.2016
Passatge insòlit, una deliciosa fira de somni

Passatge Insòlit és un somni fet realitat. Un viatge per les arts del firaire que ni la imaginació podria dissenyar. Espectacles en petites carpes, on es mostren curiositats, atraccions que funcionen amb energia humana, petits shows inspirats en les barraques de fira i jocs de fira són les meravelles que es poden trobar en aquest singular festival de Santa Coloma de Gramenet.

El petit festival que es vol fer gran

Després de més de 10 anys funciant cada any, el festival fa un salt i creix en oferta i espectacles. La seva proposta per al públic familiar és diferenciada i molt especialitzada. Passatge insòlit sol atreure al voltant de 8.000 persones durant els tres dies anuals de funcionament (ara a mitjans d’octubre). Enguany vol créixer i passar d’un públic majoritàriament de Santa Coloma de Gramenet a atraure gent de tota l’àrea metropolitana.

Cultura popular i tradicional
Creat per Andreu Banus
Finançament de 9.500€
fundació ( ) catalunya cultura

t. 616 125 754
fcatalunyacultura@gmail.com
Vocal
Christian Terribas
Belén Latorre
Jaume Ribera

Crowdfunding

El crowdfunding / microfinançament és la cooperació col·lectiva duta a terme per persones que lideren projectes culturals que necessiten obtenir diners o d’altres recursos a través de plataformes de crowdfunding existents a internet.

Retorn
A canvi de les aportacions econòmiques hi ha un retorn que normalment és de prevenda o recompensa.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Micromecenatge

És una suma de petites donacions. El donant no rep res material a canvi, només la satisfacció de donar suport a un projecte del seu interès.

Retorn
Compromís amb un projecte.
Fiscalitat
Si el promotor està classificat d'"organització d'interès general" el donant pot acollir-se a una desgravació fiscal i el promotor està lliure d'impostos.

Microprèstecs

Grups de petits prestadors: “crowdlending” fan préstecs a projectes existents i amb ingressos regulars a canvi de:

retornar el capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.

Retorn
Del capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.
Fiscalitat
Es tributaran els interessos com despeses deduïbles a l'IRPF o com a despeses en l'Impost de Societats.

Préstecs participatius Cultura

Préstecs participatius aportats per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a través de l’ICF per facilitar l’activitat i donar suport financer als emprenedors culturals digitals en les fases inicials dels seus projectes.

Mecenatge

Suport donat a títol gratuït a una persona, a una entitat o a una acció d’interès general. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans a títol gratuït, és un contracte de mecenatge i el suport objecte del contracte és una donació. No tots els projectes tenen la capacitat jurídica per rebre donacions

Retorn
Voluntat de retornar a la societat part del que et dóna. Compromís amb un projecte. Satisfacció personal.
Fiscalitat
Beneficis fiscals pels donants i excepció pels promotors.

Patrocini

Suport a projectes culturals amb la intenció de rebre’n un benefici: entrades, visibilitat, etc. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans… amb l’objectiu de rebre una prestació a canvi, és un contracte de patrocini. Aquesta operació és assimilable a una prestació de servei. Tots els projectes poden concloure un contracte de patrocini.

Pactat entre les parts.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Co-inversió

Dues o més persones uneixen esforços per dur a terme un projecte de manera conjunta: obtenir recursos financers; dotar-se de tecnologia; reduir deute; créixer; aprofitar oportunitats; disminuir riscos; corregir febleses; reforçar fortaleses i millorar la competitivitat.

Pactat entre les parts.

Business Angels

Inversors particulars que aporten diners propis i que aposten per una idea (start-up) perquè creuen en ella i en el seu potencial de futur. Els Business Angels amb la seva participació ajuden al seu creixement doncs la majoria, a més d’una aportació econòmica, posa a disposició del projecte la seva experiència i els seus coneixements empresarials.

Pactat entre les parts
Fiscalitat
Impost sobre transmissions i actes jurídics documentats

Equity Investors

Modalitat de microfinançament on grups formats per nombrosos inversos faciliten diners a canvi de participacions de les empreses. És una opció pels qui tenen dificultat en obtenir suport bancari i estan en disposició de permetre l’entrada no tan sols de capital sinó d’accionariat en el seu projecte.

Accions

L'Empresa Continua

Per evitar que desaparegui una empresa ja existent “l’empresa continua” és un model empresarial, una sortida promoguda per: Ara_coop entitat que dóna suport en el procés de creació d’una empresa cooperativa.

Accions

Reempresa Cultura

Facilitar el traspàs de negocis per assegurar-ne la continuïtat. REEMPRESA CULTURA és una iniciativa liderada per la Cecot i la Fundació Catalunya Cultura.

La continuïtat de l'empresa
El donant: haurà de liquidar IVA i IRPF

Emprenedoria

Vols engegar el teu projecte?

Grup Damm
Director general