, 05.12.2016
Festival Mixtur, músiques de recerca i creació interdisciplinària

El Festival Mixtur neix a Barcelona amb la voluntat d’impulsar la creació, la pedagogia i la difusió de la música i l’art sonor del nostre temps, sempre en relació amb la recerca tant sobre el so en si mateix com sobre la seva interacció amb les altres disciplines artístiques. Per això, els seus objectius se centren en apropar la nova música al públic i descobrir noves tendències artístiques, a més de fomentar l’educació i promoure les obres de nova creació.

Compromís amb la nova creació

Del 30 de març al 9 d’abril de 2017, Mixtur transformarà Barcelona en un punt de trobada internacional per a les estètiques més actuals en matèria de música i art sonor. Amb seu principal a Fabra i Coats-Fàbrica de Creació, el Mixtur 2017 també se celebrarà en d’altres espais de la ciutat, tot traçant un circuit de col·laboracions amb importants institucions i programadors de la ciutat. Aquesta nova edició inclourà quatre tallers pedagògics (Composició, Improvisació, Direcció i Interpretació) a més de concerts, taules rodones i instal·lacions sonores, oferint una programació diversa i accessible, una part important de la qual prové d’una convocatòria oberta internacional que permet a músics i artistes de tot el món de presentar les seves creacions als escenaris del Mixtur.

Pressupost: Associació Col·lectiu Mixtur
Finançament sol·licitat: 20.000€
Per a més informació:
fundació ( ) catalunya cultura
t. 616 125 754
fcatalunyacultura@gmail.com

Vocal
Christian Terribas
Belén Latorre
Jaume Ribera

Crowdfunding

El crowdfunding / microfinançament és la cooperació col·lectiva duta a terme per persones que lideren projectes culturals que necessiten obtenir diners o d’altres recursos a través de plataformes de crowdfunding existents a internet.

Retorn
A canvi de les aportacions econòmiques hi ha un retorn que normalment és de prevenda o recompensa.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Micromecenatge

És una suma de petites donacions. El donant no rep res material a canvi, només la satisfacció de donar suport a un projecte del seu interès.

Retorn
Compromís amb un projecte.
Fiscalitat
Si el promotor està classificat d'"organització d'interès general" el donant pot acollir-se a una desgravació fiscal i el promotor està lliure d'impostos.

Microprèstecs

Grups de petits prestadors: “crowdlending” fan préstecs a projectes existents i amb ingressos regulars a canvi de:

retornar el capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.

Retorn
Del capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.
Fiscalitat
Es tributaran els interessos com despeses deduïbles a l'IRPF o com a despeses en l'Impost de Societats.

Préstecs participatius Cultura

Préstecs participatius aportats per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a través de l’ICF per facilitar l’activitat i donar suport financer als emprenedors culturals digitals en les fases inicials dels seus projectes.

Mecenatge

Suport donat a títol gratuït a una persona, a una entitat o a una acció d’interès general. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans a títol gratuït, és un contracte de mecenatge i el suport objecte del contracte és una donació. No tots els projectes tenen la capacitat jurídica per rebre donacions

Retorn
Voluntat de retornar a la societat part del que et dóna. Compromís amb un projecte. Satisfacció personal.
Fiscalitat
Beneficis fiscals pels donants i excepció pels promotors.

Patrocini

Suport a projectes culturals amb la intenció de rebre’n un benefici: entrades, visibilitat, etc. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans… amb l’objectiu de rebre una prestació a canvi, és un contracte de patrocini. Aquesta operació és assimilable a una prestació de servei. Tots els projectes poden concloure un contracte de patrocini.

Pactat entre les parts.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Co-inversió

Dues o més persones uneixen esforços per dur a terme un projecte de manera conjunta: obtenir recursos financers; dotar-se de tecnologia; reduir deute; créixer; aprofitar oportunitats; disminuir riscos; corregir febleses; reforçar fortaleses i millorar la competitivitat.

Pactat entre les parts.

Business Angels

Inversors particulars que aporten diners propis i que aposten per una idea (start-up) perquè creuen en ella i en el seu potencial de futur. Els Business Angels amb la seva participació ajuden al seu creixement doncs la majoria, a més d’una aportació econòmica, posa a disposició del projecte la seva experiència i els seus coneixements empresarials.

Pactat entre les parts
Fiscalitat
Impost sobre transmissions i actes jurídics documentats

Equity Investors

Modalitat de microfinançament on grups formats per nombrosos inversos faciliten diners a canvi de participacions de les empreses. És una opció pels qui tenen dificultat en obtenir suport bancari i estan en disposició de permetre l’entrada no tan sols de capital sinó d’accionariat en el seu projecte.

Accions

L'Empresa Continua

Per evitar que desaparegui una empresa ja existent “l’empresa continua” és un model empresarial, una sortida promoguda per: Ara_coop entitat que dóna suport en el procés de creació d’una empresa cooperativa.

Accions

Reempresa Cultura

Facilitar el traspàs de negocis per assegurar-ne la continuïtat. REEMPRESA CULTURA és una iniciativa liderada per la Cecot i la Fundació Catalunya Cultura.

La continuïtat de l'empresa
El donant: haurà de liquidar IVA i IRPF

Emprenedoria

Vols engegar el teu projecte?

Grup Damm
Director general