Catalunya , 08.09.2015
Un món de poesia, Premi LletrA 2016!

El projecte Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA 2016 de la UOC al millor projecte digital de i sobre literatura catalana. Segons el jurat, facilita l’hàbit de la lectura entre els infants amb un projecte transmèdia (barreja de diferents formats, mitjans i/o plataformes), fent convergir poesia, aplicacions, minisèries i xarxes socials. El guardó és dotat amb 2.000 euros. Un món de poesia és el primer projecte que va entrar a la llotja de projectes de la Fundació Catalunya Cultura i per això ens en felicitem.

Un món de poesia és un entorn digital transmèdia creat a partir de la poesia de Joana Raspall. La iniciativa conté dues apps educatives per a tauletes i telèfons mòbils (en català i anglès), dos comptes a les xarxes socials (TwitterFacebook), tallers de poesia interactiva a les escoles i també una sèrie d’animació que té per objectiu estimular els infants a llegir i crear poesia.

Un projecte transmedia innovador

Aquest projecte és pioner en integrar contingut literari, gràfica interactiva i jocs educatius en una mateixa aventura. L’aplicació combina l’entorn gràfic d’un videojoc amb el contingut d’un llibre electrònic que cal aconseguir superant pantalles. És compatible amb iOS i Android, i també per a navegadors convencionals pels ordinadors de les escoles. És la primera finestra d’un projecte transversal.

Un món de poesia es completarà amb la sèrie d’animació Joana Raspall, la caçadora de paraules, que està en fase de desenvolupament i que cerca finançament. És una sèrie de 13 capítols d’11 minuts en què la protagonista i els seus col·laboradors desfaran en cadascun dels seus viatges els mals i les dificultats d’aquest món amb l’art de les paraules i la màgia de la poesia. Té vocació d’estrenar-se a la TV i en l’àmbit internacional.

Vols finançar un projecte d’èxit?

En 7 mesos s’han registrat més de 10.000 descàrregues, tant en iOS com en Android. Tot una fita que supera totes les previsions.Ja hi ha una trentena d’escoles d’arreu de Catalunya que la fan servir com a material didàctic a l’aula. I Un món de poesia continua creixent. Es busquen mecenes i patrocinadors per valor de 9.000 euros per fer més gran un món de poesia que enamora als més petits de la casa!

Nous Mitjans
Creat per Tics Mediàtics
Finançament de 9.000€
fundació ( ) catalunya cultura

t. 616 125 754
fcatalunyacultura@gmail.com
Vocal
Christian Terribas
Directora
Belén Latorre
Jaume Ribera

Crowdfunding

El crowdfunding / microfinançament és la cooperació col·lectiva duta a terme per persones que lideren projectes culturals que necessiten obtenir diners o d’altres recursos a través de plataformes de crowdfunding existents a internet.

Retorn
A canvi de les aportacions econòmiques hi ha un retorn que normalment és de prevenda o recompensa.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Micromecenatge

És una suma de petites donacions. El donant no rep res material a canvi, només la satisfacció de donar suport a un projecte del seu interès.

Retorn
Compromís amb un projecte.
Fiscalitat
Si el promotor està classificat d'"organització d'interès general" el donant pot acollir-se a una desgravació fiscal i el promotor està lliure d'impostos.

Microprèstecs

Grups de petits prestadors: “crowdlending” fan préstecs a projectes existents i amb ingressos regulars a canvi de:

retornar el capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.

Retorn
Del capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.
Fiscalitat
Es tributaran els interessos com despeses deduïbles a l'IRPF o com a despeses en l'Impost de Societats.

Préstecs participatius Cultura

Préstecs participatius aportats per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a través de l’ICF per facilitar l’activitat i donar suport financer als emprenedors culturals digitals en les fases inicials dels seus projectes.

Mecenatge

Suport donat a títol gratuït a una persona, a una entitat o a una acció d’interès general. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans a títol gratuït, és un contracte de mecenatge i el suport objecte del contracte és una donació. No tots els projectes tenen la capacitat jurídica per rebre donacions

Retorn
Voluntat de retornar a la societat part del que et dóna. Compromís amb un projecte. Satisfacció personal.
Fiscalitat
Beneficis fiscals pels donants i excepció pels promotors.

Patrocini

Suport a projectes culturals amb la intenció de rebre’n un benefici: entrades, visibilitat, etc. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans… amb l’objectiu de rebre una prestació a canvi, és un contracte de patrocini. Aquesta operació és assimilable a una prestació de servei. Tots els projectes poden concloure un contracte de patrocini.

Pactat entre les parts.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Co-inversió

Dues o més persones uneixen esforços per dur a terme un projecte de manera conjunta: obtenir recursos financers; dotar-se de tecnologia; reduir deute; créixer; aprofitar oportunitats; disminuir riscos; corregir febleses; reforçar fortaleses i millorar la competitivitat.

Pactat entre les parts.

Business Angels

Inversors particulars que aporten diners propis i que aposten per una idea (start-up) perquè creuen en ella i en el seu potencial de futur. Els Business Angels amb la seva participació ajuden al seu creixement doncs la majoria, a més d’una aportació econòmica, posa a disposició del projecte la seva experiència i els seus coneixements empresarials.

Pactat entre les parts
Fiscalitat
Impost sobre transmissions i actes jurídics documentats

Equity Investors

Modalitat de microfinançament on grups formats per nombrosos inversos faciliten diners a canvi de participacions de les empreses. És una opció pels qui tenen dificultat en obtenir suport bancari i estan en disposició de permetre l’entrada no tan sols de capital sinó d’accionariat en el seu projecte.

Accions

L'Empresa Continua

Per evitar que desaparegui una empresa ja existent “l’empresa continua” és un model empresarial, una sortida promoguda per: Ara_coop entitat que dóna suport en el procés de creació d’una empresa cooperativa.

Accions

Reempresa Cultura

Facilitar el traspàs de negocis per assegurar-ne la continuïtat. REEMPRESA CULTURA és una iniciativa liderada per la Cecot i la Fundació Catalunya Cultura.

La continuïtat de l'empresa
El donant: haurà de liquidar IVA i IRPF

Emprenedoria

Vols engegar el teu projecte?

Grup Damm
Director general