07.11.2018
El mecenatge cultural, una eina per dinamitzar el territori

El sector de la cultura necessita una millora del finançament, i per tant crear nous instruments i obrir línies de col·laboració que impliquin a les empreses i la societat civil en l’objectiu de convertir la cultura en un eix estratègic de la construcció social i l’economia del país.

En aquest context, la Fundació Catalunya Cultura amb la col·laboració de la Diputació de Girona va organitzar, dimecres 31 d’octubre, l’acte sobre el mecenatge cultural com a dinamitzador del territori, a la Casa de Cultura de Girona.

“El mecenatge, ha de servir com a instrument per incentivar la inversió de les empreses i dels ciutadans en el desenvolupament dels projectes culturals, arreu del territori” segons  Veronique Cottenceau, Responsable de comunicació i mecenatge de la Direcció Regional d’Afers Culturals a l’Occitània, del Ministeri de Cultura del Govern de França, que va parlar de la creació de la Mission du Mécénat de França i el paper clau del Ministeri de Cultura francès, en aquesta creació.

“El mecenatge ens ajuda a contribuir amb la societat i també amb el nostre equip intern de treball per la satisfacció que el desenvolupament d’aquesta feina comporta” afirmava Eva Blanco, Responsable de Comunicació i Relacions Públiques d’HP, que amb el seu testimoni va fer palesa la premissa que la cultura pot ser una finestra d’oportunitat per a les empreses. “Sense cultura no hi haurien valors” va concloure.

L’impacte que tenen les empreses a la societat és una inquietud present entre els empresaris de les comarques gironines, conscients de la seva responsabilitat com a agents socials. Si bé la província de Girona disposa d’una riquesa i un dinamisme cultural històric, la preocupació per la sostenibilitat de la cultura en tant que pilar del nostre progrés social és un sentiment compartit. L’aliança de l’empresa amb la cultura, a banda de desencadenar una sèrie d’impactes positius tant per al sector cultural com per la societat en general, ho fa també per a l’empresa, doncs ajuda a enfortir el seu vincle amb el territori, amb les seves comunitats, la fa més responsable, i és en aquest context que la Fundació Catalunya Cultura ha iniciat la programació d’actes i jornades en aquesta zona del territori català.

WordPress Lightbox Plugin