06.03.2018
Entitats culturals, mecenes i mitjans de comunicació debaten sobre els reptes comunicatius del mecenatge

Una seixantena de representants del món cultural, del mecenatge i de la comunicació ens hem reunit a l’auditori de la Fundació Antoni Tàpies per a reflexionar sobre la importància de donar un nou rol social al mecentage i la necessitat d’un major impacte d’aquest.

Amb el títol “Reptes comunicatius per al mecenatge cultural”, l’acte ha versat sobre quatre grans temes: la percepció social del mecenatge; el mecenatge cultural als mitjans de comunicació; el paper dels protagonistes en el mecenatge; i les possibilitats de contribució dels mitjans i agències de comunicació en millorar la visibilitat i percepció del mecenatge cultural.

El debat ha posat de relleu la necessitat de treballar en una percepció més positiva del mecenatge cultural associant-lo a quelcom que va molt més enllà de donar, sinó a un acte d’inversió que traspassa a la cultura i incideix en tots els àmbits de la societat i esdevé element vertebrador d’aquesta. També s’ha manifestat la necessitat de donar major visibilitat al mecenatge que es realitza des de la petita i mitjana empresa, sobretot en un territori com Catalunya.

Aquest canvi de percepció social del mecenatge serà possible si entre tots els actors implicats s’enderroquen barreres i s’aconsegueixen teixir aliances construïdes des de la col·laboració i la cocreació i amb una visió de mig i llarg termini. De la mateixa manera, esdevé imprescindible crear noves fórmules de vinculació que beneficiïn al conjunt de la societat i que permetin posar en valor l’aportació del bé comú de la cultura i que el relat s’expliqui d’una manera més innovadora, disruptiva i singular.

El paper dels mitjans de comunicació i de les agències de comunicació esdevé clau en aquest entramat, doncs seran elles i ells els principals encarregats –que no els únics- de donar visibilitat a aquesta manera d’entendre el mecenatge. Uns mitjans que han de ser sostenibles i independents per assegurar que els seus professionals treballen des de l’absoluta llibertat i professionalitat.

La jornada, conduïda pel filòsof i president de la Fundació Antoni Tàpies, Xavier Antich, i enregistrada gràficament seguint la tècnica del visual thinking per Delphine Boghos, ha conclòs amb la voluntat de tots els assistents de normalitzar  espais de diàleg com  aquest per a seguir avançant en l’ objectiu comú de l’impuls de la cultura.

Aquest acte ha comptat amb el suport dela Fundació Antoni Tàpies.

—————— Relat visual de la sessió ——————

(per veure les imatges a mida real obre-les en una finestra nova).

WordPress Lightbox Plugin