CREADORS

Ets un creador i tens un projecte?

Fes-nos arribar el teu projecte cultural,
nosaltres l’identificarem, li donarem valor
i el derivarem cap a diferents línies de finançament.
CONVOCATÒRIA DE FEBRER TANCADA

Propera convocatòria 2017

+ INFO projectes.llotja@fundaciocatalunyacultura.cat

Què fem amb el teu projecte?

La Fundació ha creat el comité d’avaluació de projectes, en el que hi participen els membres de la Comissió Executiva de la Fundació, els seus aliats així com experts de reconegut prestigi.

L’identifiquem

Analitzem el teu projecte segons criteris objectius de idoneïtat, qualitat i viabilitat.

El diagnostiquem

Li donem valor, t’oferim recursos per assolir l’objectiu, et facilitem les eines per donar contingut empresarial al teu projecte amb contingut cultural i l’emmarquem dins dels sistemes de finançament que més s’avingui amb la idiosincràsia del teu projecte.

El derivem

Cap als principals proveïdors, impulsors i gestors de finançament, tant públic com privat per tal de què l’acullin i en facin difusió a les seves plataformes i/o entre els seus públics.

El mostrem

T’oferim un aparador pensat per a què empresaris, mecenes i inversors tinguin accés directe al teu projecte:

L’acompanyem

Estem amatents al seu èxit.
En fem el seguiment i l’anem impulsant fent gestions personals i si cal, buscant la complementarietat de les diferents fonts de finançament.

Necessites mentoria?

Estem creant el grup de mentors que et donaran suport. Millorar i consolidar el dinamisme del sector cultural, tant pel que fa a la seva projecció nacional i internacional, la innovació i el disseny d’estratègies de planificació a mitjà i llarg termini serà l’objectiu d’aquests professionals de prestigi que t’acompanyaran.

Quins són els nostres aliats?

Vocal
Christian Terribas
Belén Latorre
President
Jaume Ribera

Crowdfunding

El crowdfunding / microfinançament és la cooperació col·lectiva duta a terme per persones que lideren projectes culturals que necessiten obtenir diners o d’altres recursos a través de plataformes de crowdfunding existents a internet.

Retorn
A canvi de les aportacions econòmiques hi ha un retorn que normalment és de prevenda o recompensa.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Micromecenatge

És una suma de petites donacions. El donant no rep res material a canvi, només la satisfacció de donar suport a un projecte del seu interès.

Retorn
Compromís amb un projecte.
Fiscalitat
Si el promotor està classificat d'"organització d'interès general" el donant pot acollir-se a una desgravació fiscal i el promotor està lliure d'impostos.

Microprèstecs

Grups de petits prestadors: “crowdlending” fan préstecs a projectes existents i amb ingressos regulars a canvi de:

retornar el capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.

Retorn
Del capital amb interessos i amb un calendari de terminis i quotes pactades.
Fiscalitat
Es tributaran els interessos com despeses deduïbles a l'IRPF o com a despeses en l'Impost de Societats.

Préstecs participatius Cultura

Préstecs participatius aportats per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a través de l’ICF per facilitar l’activitat i donar suport financer als emprenedors culturals digitals en les fases inicials dels seus projectes.

Mecenatge

Suport donat a títol gratuït a una persona, a una entitat o a una acció d’interès general. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans a títol gratuït, és un contracte de mecenatge i el suport objecte del contracte és una donació. No tots els projectes tenen la capacitat jurídica per rebre donacions

Retorn
Voluntat de retornar a la societat part del que et dóna. Compromís amb un projecte. Satisfacció personal.
Fiscalitat
Beneficis fiscals pels donants i excepció pels promotors.

Patrocini

Suport a projectes culturals amb la intenció de rebre’n un benefici: entrades, visibilitat, etc. El contracte que té per objecte l’aportació de diners, de materials, de recursos humans… amb l’objectiu de rebre una prestació a canvi, és un contracte de patrocini. Aquesta operació és assimilable a una prestació de servei. Tots els projectes poden concloure un contracte de patrocini.

Pactat entre les parts.
Fiscalitat
El promotor haurà de liquidar l'IVA.

Co-inversió

Dues o més persones uneixen esforços per dur a terme un projecte de manera conjunta: obtenir recursos financers; dotar-se de tecnologia; reduir deute; créixer; aprofitar oportunitats; disminuir riscos; corregir febleses; reforçar fortaleses i millorar la competitivitat.

Pactat entre les parts.

Business Angels

Inversors particulars que aporten diners propis i que aposten per una idea (start-up) perquè creuen en ella i en el seu potencial de futur. Els Business Angels amb la seva participació ajuden al seu creixement doncs la majoria, a més d’una aportació econòmica, posa a disposició del projecte la seva experiència i els seus coneixements empresarials.

Pactat entre les parts
Fiscalitat
Impost sobre transmissions i actes jurídics documentats

Equity Investors

Modalitat de microfinançament on grups formats per nombrosos inversos faciliten diners a canvi de participacions de les empreses. És una opció pels qui tenen dificultat en obtenir suport bancari i estan en disposició de permetre l’entrada no tan sols de capital sinó d’accionariat en el seu projecte.

Accions

L'Empresa Continua

Per evitar que desaparegui una empresa ja existent “l’empresa continua” és un model empresarial, una sortida promoguda per: Ara_coop entitat que dóna suport en el procés de creació d’una empresa cooperativa.

Accions

Reempresa Cultura

Facilitar el traspàs de negocis per assegurar-ne la continuïtat. REEMPRESA CULTURA és una iniciativa liderada per la Cecot i la Fundació Catalunya Cultura.

La continuïtat de l'empresa
El donant: haurà de liquidar IVA i IRPF

Emprenedoria

Vols engegar el teu projecte?

WordPress Lightbox Plugin