HISTÒRIC DE PROJECTES

7 SETEMBRE 2015
Cabal Musical

Què és?

CABAL MUSICAL és una iniciativa de cohesió social a partir del suport al talent musical promoguda per la Fundació Taller de Músics.

Els participants reben preparació musical i artística per convertir les seves inquietuds creatives en projectes d'emprenedoria artística.

La singularitat

Consisteix a fer valdre, formar i promoure grups i músics joves d'entorns socials vulnerables, per tal de contribuir a la cohesió social, la projecció i la dinamització del territori.

El projecte es va iniciar el 2014 a la Franja Besòs de Barcelona (districtes de Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí), en conveni amb l'ajuntament i en el marc d'un programa d'intervenció que inclou d'altres iniciatives a la zona. S'ha reeditat en versió ampliada el 2015 al mateix territori. La pretensió del 2016 és estendre la proposta a barris vulnerables de la llera esquerra del Besòs.

Públic potencial

15000 persones.

Per què necessita el patrocini

El projecte desplega 4 grans accions:

(1) Recerca i selecció de talents.

(2) Formació en l'ofici de músic.: El Taller de Músics posa a disposició els seus recursos i experiència en la formació musical i la indústria cultural.

(3) Producció de propostes musicals.

(4) Introducció al sector.

Es requereix patrocini per la "Recerca i selecció de talents" (gener'16).

Patrocinis que sol·licita

2 patrocinis d'empresa de 5.000 ? per la posada en marxa del projecte.

Retorn

Impacte Campanya de Comunicació

• Nota de premsa d'inici del projecte i convocatòria per a la selecció de grups. Campanya realitzada des de l'equip de comunicació del Taller de Músics.
  • Publicitat convocatòria inicial
  • Cartells (físics i digitals).
  • Bàners (digitals).

CD's promocionals. Vídeos musicals

• Distribució física selectiva (500 còpies) en centres cívics, espais joves, bucs d'assaig, sales de concerts, equipaments socials... de Barcelona i àrea metropolitana.
  • Inserció física a la revista Mondosonoro (125.000 exemplars a Espanya).
  • Distribució digital amb: Mondosonoro (web), Enderrock (web), Taller de Músics.

• Web, butlletins (correu de 12.000 adreces), YouTube, Facebook, Twitter.

Presentacions del projecte

• Conferències o intervencions de presentació del projecte en congressos i jornades especialitzades (sector social i sector de la cultura). La presentació inclourà projecció de vídeo, projeccions gràfiques, roll-up del projecte.

Web Cabalmusical.cat

• Targeta de presentació, arxiu de materials digitals, i referència principal del projecte a Internet. Impacte qualitatiu: 3600 visites des de juny 2015, a una mitjana de 7 pàg./visita i 8 min./visita.
  • Activitat constant de seguiment del projecte, per part de Taller de Músics.
  • Possible documental del projecte a TV3.

TIPOLOGIA
Arts escèniques