Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA..."> Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA..."> Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA..." /> Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA..." /> Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA..." /> Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA..." />

PROJECTES FUNDACIÓ

Aparador de projectes culturals que cerquen aliances estratègiques per al seu desenvolupament.

8 SETEMBRE 2015
Un món de poesia, Premi LletrA 2016!

El projecte Un món de poesia és el guanyador del Premi LletrA 2016 de la UOC al millor projecte digital de i sobre literatura catalana. Segons el jurat, facilita l'hàbit de la lectura entre els infants amb un projecte transmèdia (barreja de diferents formats, mitjans i/o plataformes), fent convergir poesia, aplicacions, minisèries i xarxes socials. El guardó és dotat amb 2.000 euros. Un món de poesia és el primer projecte que va entrar a la llotja de projectes de la Fundació Catalunya Cultura i per això ens en felicitem.

Un món de poesia és un entorn digital transmèdia creat a partir de la poesia de Joana Raspall. La iniciativa conté dues apps educatives per a tauletes i telèfons mòbils (en català i anglès), dos comptes a les xarxes socials (Twitter i Facebook), tallers de poesia interactiva a les escoles i també una sèrie d'animació que té per objectiu estimular els infants a llegir i crear poesia.

Un projecte transmèdia innovador

Aquest projecte és pioner en integrar contingut literari, gràfica interactiva i jocs educatius en una mateixa aventura. L'aplicació combina l'entorn gràfic d'un videojoc amb el contingut d'un lIibre electrònic que cal aconseguir superant pantalles. És compatible amb iOS i Android, i també per a navegadors convencionals pels ordinadors de les escoles. És la primera finestra d'un projecte transversal. Un món de poesia es completarà amb la sèrie d'animació Joana Raspall, la caçadora de paraules, que està en fase de desenvolupament i que cerca finançament. És una sèrie de 13 capítols d'11 minuts en què la protagonista i els seus col·laboradors desfaran en cadascun dels seus viatges els mals i les dificultats d'aquest món amb l'art de les paraules i la màgia de la poesia. Té vocació d'estrenar-se a la TV i en l'àmbit internacional.

Vols finançar un projecte d'èxit?

En 7 mesos s'han registrat més de 10.000 descàrregues, tant en iOS com en Android. Tot una fita que supera totes les previsions. Ja hi ha una trentena d'escoles d'arreu de Catalunya que la fan servir com a material didàctic a l'aula. I Un món de poesia continua creixent. Es busquen mecenes i patrocinadors per valor de 9.000 euros per fer més gran un món de poesia que enamora als més petits de la casa!

TIPOLOGIA
Nous Mitjans