HISTÒRIC DE PROJECTES

Aparador de projectes culturals que cerquen aliances estratègiques per al seu desenvolupament.

6 ABRIL 2018
Dansa per a qualsevol. Barris en dansa

Projecte comunitari en què persones de diversos territoris, de totes les edats i condicions, participen en la realització d'un espectacle de dansa contemporània que emociona i impacta en la vida dels participants i del públic. Des de fa sis anys, transformació social a través de la cultura en estat pur.

"Creiem que s'ha de creure en el projecte perquè és totalment integrador. El treball que es d'u a terme té múltiples nivells i capes,  abarca tant objectius pedagògics, com d'autoconeixement, relacionals i socials. Consisteix en una experiència humana a través de l'art, ja que es crea un espai comunitari on l'art s'humanitza a través de les persones que el fan. Un espai on es treballa la creativitat de cadascú i del grup i a on no existeix l'error, fet que dóna un marc de confiança molt interessant capaç d'apropar la dansa i el moviment a tothom. El reconeixement d'un mateix a través de l'exploració del cos i del moviment és un tret identitari fonamental. Per a treballar junts és també indispensable en el context actual, on malgrat les múltiples eines virtuals que tenim al nostre abast, cada vegada disposem de menys espais i menys temps per a interactuar i relacionar-nos amb persones que no són de la nostra franja d'edat o que no pertanyen al nostre grup social. En aquest cas la dansa actua com a eina de transformació social".

Álvaro de la Peña, coreògraf i soci fundador de Barris en Dansa.

Reconeixements i guardons:

• Premi Ciutat de Barcelona en la categoria Dansa (2012)

TIPOLOGIA
Dansa