PROJECTES FUNDACIÓ

27 SETEMBRE 2016
El truc de màgia que fa reviure 'El Ingenio'

Quan semblava tot perdut, a 'El Ingenio' li ha arribat la salvació. 'El Rey de la magia' ha adquirit la mítica botiga històrica 'El ingenio' de Barcelona per donar-li nova vida. L'establiment, únic en el seu gènere, estava a punt de tancar. I el seu taller de fabricació pròpia de capgrossos, gegants, màscares, escenografies i tot tipus de material de cartó pedra relacionats al teatre i la cultura popular catalana ha estat a punt de quedar cobert per la pols i l'oblit. Ara, el nou impuls fa preveure un nou futur prometedor. Abans però, caldrà molta feina.

Entrar al circuit turístic, el nou repte de 'El ingenio'

El mercat de l'establiment és sector professional i aficionat de les arts escèniques i el circ, una petita porció de pastís que darrerament ha acusat la manca de recursos. Per això, amb l'expansió del turisme a Barcelona ha començat a introduir-se en rutes turístiques de la ciutat, i també el teixit educatiu, associatiu i cultural del país. Aquesta és la sabia que ha de fer que 'El ingenio' torni a créixer fort i robust, per omplir els carrers i places de Catalunya del seu art de cartó pedra.

TIPOLOGIA
Cultura popular i tradicional