HISTÒRIC DE PROJECTES

5 DESEMBRE 2016
Premis Antoni Carné de l'Associacionisme Cultural Català, el reconeixement del sector

L'associacionisme cultural català és un model cultural molt arrelat en el territori i una escola de ciutadania. La primera edició dels Premis Antoni Carné de l'associacionisme Cultural Català tenen l'objectiu de reconèixer les entitats, persones i mitjans de comunicació que hagin destacat per les seves aportacions a la cultura popular i l'associacionisme a Catalunya.

Els guardons que s'atorgaran a l'entrega es divideixen en tres categories: Premi a l'entitat, Premi a la persona i Premi de comunicació.

La vetllada de lliurament dels premis estarà amenitzada per diferents actuacions representatives de la cultura popular catalana. Així doncs, a més d'assistir a aquest acte de reconeixement al sector i als seus protagonistes, també hi haurà les actuacions d'un esbart dansaire, d'una coral, una actuació humorística de màgia, entre d'altres.

El perquè de la denominació

Els premis duen el nom del recentment desaparegut Antoni Carné, dinamitzador cultural de gran prestigi i fundador de l'Ens de l'associacionisme Cultural Català. Aquesta entitat és la primera confederació que agrupa les principals federacions d'arreu del territori de la cultura popular i l'associacionisme (Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya, Confederació Sardanista de Catalunya, Agrupació del Bestiari Festiu i Popular...). Aquestes federacions acullen les seves entitats de base federades, de manera que el col·lectiu que hi ha darrere l'ens arriba a més de 3.700 entitats.

Uns premis per a tot un sector

Els Premis Antoni Carné de l'associacionisme neixen amb una vocació transversal.  No seran uns premis corporatius de la confederació Ens de l'associacionisme Cultural Català, sinó que seran un reconeixement a totes aquelles entitats i persones que mantenen viva la flama de l'associacionisme a Catalunya, formin part o no de les entitats i federacions que integren l'ens de l'associacionisme Cultural Català. A més, les properes edicions dels premis tindran en compte la territorialitat i es duran a terme a ciutats d'arreu del país (Figueres, Manresa, Vilafranca del Penedès...).

Col·laboradors

A banda de totes les federacions membres de l'ens, que es faran seu l'acte, actualment comptem amb la col·laboració de:

• Generalitat de Catalunya
  • Diputació de Barcelona
  • Ajuntament de Barcelona
  • FACC – BBVA
  • DAMM
  • Previsora General
  • Arç Cooperativa

Retorn als mecenes/patrocinadors:

• Inclusió de la marca i logotips del patrocinador en tota la comunicació que es dugui a terme i en lloc preferent: web, notes de premsa, programes de mà, vídeos corporatius, presència destacada en les presentacions a mitjans.
  • Inclusió destacada de la marca a tot el material publicitari.
  • Inclusió de la marca a la cartelleria (photo-call, roll-ups…) emprada a la gala.
  • Mencions a facebook i Twitter que reconegui el patrocinador
  • Mencions del patrocinador al guió del presentador de la gala
  • Entrega d’una de les categories dels premis
  • Projecció de vídeo corporatiu cedit pel patrocinador durant l’entrega dels premis
  • Articles a les revistes en paper i digitals editades per l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català en què es reconegui la tasca dels patrocinadors (Inclou la possibilitat d’afegir bànner del patrocinador durant 15 dies abans i 15 després de la gala).
  • Invitacions a la gala per als patrocinadors.

TIPOLOGIA
Cultura popular i tradicional