PROJECTES FUNDACIÓ

Aparador de projectes culturals que cerquen aliances estratègiques per al seu desenvolupament.

28 ABRIL 2017
Focus - Swab Barcelona, la fira d'art contemporani i talents emergents de Barcelona

SWAB Barcelona neix l'any 2006, com a iniciativa de la col·lecció privada Espai d'art Contemporani Diezy7, amb la finalitat d'oferir a Barcelona una visió sobre les últimes tendències globals de l'art contemporani així com donar dinamisme i notorietat al panorama artístic de la ciutat.

Després de 9 edicions, Swab ocupa una posició rellevant entre les fires d'art contemporani del panorama internacional. Compta amb més de 70 galeries dels 5 continents, 20.000 visitants per edició i un gran nombre de programes comissariats, premis i activitats vinculades a l'art emergent que es realitzen durant tot l'any.

L'oportunitat per iniciar-se al col·leccionisme

Swab Barcelona té un enfocament singular, ja que és una fira fundada per un col·leccionista la qual cosa li aporta una vocació de difusió del col·leccionisme i afavorir la iniciació a aquesta pràctica a través de la participació d'artistes joves amb obra assequible. Aquesta vessant de Swab Barcelona és imprescindible per impulsar i donar continuïtat al mercat de l'art en el nostre país.

D'altra banda, el caràcter de la fira és obert i vol trencar amb la imatge hermètica i elitista que moltes vegades es relaciona al món de l'art contemporani, apropant-lo al públic general.

Quant a la seva relació amb els creadors, Swab Barcelona vol crear oportunitats per accedir al mercat de l'art en galeries emergents o poc conegudes i a artistes i comissaris emergents, tasca difícil en el panorama actual on hi ha una tendència endogàmica. Seguint amb aquesta premissa es va crear la secció MYFAF al 2011, que dóna l'oportunitat a una galeria jove que mai hagi participat en una fira de presentar el seu programa.

TIPOLOGIA
Art