HISTÒRIC DE PROJECTES

5 MAIG 2017
Amics i Mecenes de la Fundació Olivar: Art, Naturalesa i Paisatge

La Fundació l'olivar de Ventalló, creada a l'any 2004 per l'escultor Enric Pladevall i la seva família, és un projecte artístic que interrelaciona Art, Naturalesa, i Paisatge. l'olivar es troba en una situació privilegiada al poble de Ventalló (Alt Empordà), a 5 minuts de Sant Martí d'empúries, a 30 minuts de Girona i a 15 minuts de Figueres.

L'Olivar Col·lecció Pladevall és, abans de res, un somni en procés d'elaboració, un projecte de vida, que comença l'any 2000. Parteix de la idea de viure i de crear en un entorn rural (cal recordar la sèrie Tità, que va néixer fa trenta cinc anys, i en la qual ja  s'exploraven les relacions entre el món natural i el món tecnològic o humà).

És tracta de fer realitat una acurada col·lecció oberta a tothom. Una part  és/serà el jardí d'escultures en el que les obres, no només estan integrades a la natura sinó que aquesta en  forma part del resultat final. L'altra part de la col·lecció és/serà un espai expositiu on es podran visitar les obres més recents. Una selecció de peces que aniran temporalment canviant, des del Museu de Primavera que es van presentar a la Fundació Joan Miró (Barcelona) l'any 1980, o la sèrie Tità, i el Pladevall Virtual Project  que es van mostrar a la Galeria Maeght (Barcelona 1983 i 2001 respectivament) entre d'altres.

TIPOLOGIA
Art