HISTÒRIC DE PROJECTES

Aparador de projectes culturals que cerquen aliances estratègiques per al seu desenvolupament.

16 ABRIL 2018
Biennal del paisatge

Un projecte que, des de fa 10 anys, situa Barcelona com la capital internacional de l'arquitectura del paisatge a través d'una proposta d'activitats única. Una biennal que centra tots els seus esforços en la difusió, la visibilització i el reconeixement de projectes i creadors d'aquesta disciplina encara minoritària però amb gran capacitat d'impacte.

"Creiem que un mecenes podria creure en el potencial de la Biennal de Paisatge perquè és l'única proposta d'aquestes caracterísitques a Catalunya i, d'aquesta capacitat d'impacte, també a l'estat. Hi ha poques activitats de difusió i valoració de l'arquitectura en general arreu del món, però cada cop més s'estan fent esforços per preservar i difondre l'aportació dels arquitectes a la societat i no sols el seu paper com dissenyadors d'edificis. Concretament pel que fa al paisatgisme, és encara una vessant de l'arquitectura força desconeguda pel gran públic, que de fet és el seu principal usuari: cada d'a veiem, utilitzem i experimentem arquitectura del paisatge, però pocs en som conscients. Dins d'aquesta situació, la Biennal de Paisatge de Barcelona tracta a cada edició apropar la disciplina a la ciutadania i fer-la partícep de la mateixa, alhora que vol donar un espai i plataforma als paisatgistes per trobar-se i debatre a la volta que reconéixer les millors pràctiques al camp a travès del Premi Rosa Barba. És per tot això que creiem que hi ha d'haver entitats o particulars que es sentin en sintonia tant amb el poder del paisatgisme com amb les fites de la Biennal".

Esther Ferrer.

Reconeixements i guardons:

• Menció als Premios Fad Pensamiento y Crítica (2008)
  • Premi Mediterrani del Paisatge PlaysMed (2006)

TIPOLOGIA
Arquitectura